שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בעולם

בעקבות הצו: נורבגיה מאיימת לעצור את נתניהו וגלנט

נורבגיה מאיימת שתעצור את רה"מ בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט אם יגיעו לנורבגיה לאחר שיוצא נגדם צו מעצר מבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג.

21:45 ,21/05/24
דוברות הכנסת
קרדיט: דוברות הכנסת
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

שר החוץ הנורבגי אספן בארת אייד הבהיר היום (שלישי) כי נורבגיה תעצור את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט אם יגיעו לשטחה לאחר שיוצא נגדם צו מעצר על ידי בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. נורבגיה היא המדינה הראשונה שמאיימת באופן גלוי לממש צו מעצר כזה אם יוצא.

"אם יוצא צו מעצר נגד נתניהו וגלנט מטעם בית הדין בהאג, נהיה מחויבים לעצור אותם אם יגיעו לנורבגיה", אמר שר החוץ הנורבגי בראיון לרשת שידור מקומית. עוד הוסיף: "בית המשפט הוא שמחליט אם לתת צו מעצר. אם כן, כל המדינות החתומות על אמנת רומא חייבות לפעול לפיו".

נורבגיה חתומה על אמנת רומא המכוננת את בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, ועל כן מחויבת לאכוף את החלטותיו. בימים האחרונים הגיעו דיווחים כי בהאג שוקלים להוציא צווי מעצר נגד נתניהו, גלנט ובכירים ישראלים נוספים בגין חשדות לפשעי מלחמה בפעולות צה"ל בשטחים ובמבצעים צבאיים נגד ארגוני טרור.

דבריו של שר החוץ הנורבגי הם איום גלוי הראשון מצד מדינה לממש צווי מעצר כאלה אם יוצאו. ישראל הודיעה בעבר כי לא תכיר בסמכות בית הדין להוציא צווים נגד אזרחיה ותתעלם מהם.

איתמר אייכנר, הפרשן הצבאי והמדיני של Ynet, מציין כי ישראל מגדירה את איום נורבגיה כ"סרק", שכן אין סיכוי ממשי שבכירים ישראלים יגיעו לנורבגיה בעתיד הנראה לעין.

זאת לאור היחסים העכורים בין המדינות, שנחשבת לאחת המדינות העוינות ביותר לישראל באירופה יחד עם ספרד ואירלנד. אייכנר מציין כי היחסים עם נורבגיה נמצאים בשפל חסר תקדים.

במצב כזה, מעריכים בישראל כי אין כל סיכוי שנתניהו או גלנט יסכנו את עצמם בביקור בנורבגיה בעתיד הקרוב, וממילא איום המעצר לא יכול להתממש. ככל הנראה נועד האיום הנורבגי להלך רוחות נגד ישראל ברחבי העולם.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אוריה ליבוביץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו