שבת, 28/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

בעקבות ההסלמה: הממשלה מאריכה את שהות המפונים במלונות

הממשלה אישרה הארכת שהות תושבי החבל המפונים במלונות ובמעני דיור זמניים עד 15 באוגוסט 2024. המהלך נועד לאפשר חזרה בטוחה לבתיהם על רקע הלחימה

13:51 ,16/06/24
שאטרסטוק
קרדיט: שאטרסטוק
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הממשלה אישרה היום (א'), ה-16 ביוני 2024, את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו להסמיך את ר' מנהלת תקומה, משה אדרי, ואת המנהלת להאריך את שהות התושבים שפונו מבתיהם במלונות ובמעני הדיור הזמניים הממומנים ע"י המדינה עד ה-15 באוגוסט 2024. ההחלטה התקבלה בהתאם לשיקולים מקצועיים ובחינת מכלול התנאים המאפשרים את חזרת התושבים לבתיהם.

ההחלטה, אשר סוכמה ותואמה בין מנכ״ל משרד ראש הממשלה לבין משרדי האוצר, המשפטים, התיירות ומנהלת תקומה, התקבלה על רקע הלחימה הנמשכת ובמטרה שלא לפגוע בתהליך השיקום והריפוי של הקהילות ולאפשר השתלבות מיטבית בחזרה ליישובי הקבע. המהלך נועד להבטיח את שלומם ורווחתם של המפונים, תוך מתן זמן נוסף להיערכות לחזרה בטוחה לבתיהם.

מאז ה-7 באוקטובר, תושבי החבל פונו למגורים זמניים במלונות, דיור מוגן, דירות ומתקני קליטה נוספים. בחודשים האחרונים, מנהלת תקומה מלווה את חזרת התושבים לבתיהם ביישובי החבל או במגורי ביניים, בהתאם לנזקים ולצרכים של כל קהילה. כ-70% מכלל תושבי החבל שבו לבתיהם במרוצת החודשים האחרונים, אך בשל המצב הביטחוני והצרכים השונים, נותרו חלק מהתושבים במעני דיור זמניים.

במסגרת ההחלטה שהתקבלה, המנהלת תסדיר את המתכונת על פיה יקבע מועד החזרה של הקהילות לבתיהם בתיאום עם משרד האוצר ובבחינת התנאים הביטחוניים והשיקומיים. המתכונת תכלול התייחסות פרטנית לצרכים של כל קהילה, תוך שימת דגש על יצירת תנאים מיטביים לחזרה בטוחה ושקטה ליישובים.

עוד במסגרת ההחלטה, סוכם כי מנהלת תקומה, בתיאום עם משרד האוצר, תגבש פעילויות הפוגה לתושבים השוהים מחוץ למתקני הקליטה ומעני הדיור הקהילתי. הפעילויות יתקיימו באמצעות הרשויות המקומיות בחבל, במטרה לספק לתושבים אפשרויות להתרעננות ולהקל על השהות הארוכה מחוץ לבתיהם.

מנהלת תקומה תמשיך לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם משרדי הממשלה השונים, רשויות החבל והקהילות. המנהלת תבחן כל העת את הצרכים של התושבים על מנת לספק עבורם מענים מתאימים ולהמשיך ביישום התוכנית האסטרטגית לחידוש ופיתוח החבל. התוכנית כוללת מגוון פעולות לחיזוק הקהילות, שיפור התשתיות ומתן מענה לצרכים החברתיים והכלכליים של התושבים.

החלטת הממשלה להאריך את שהות המפונים במלונות ובמעני הדיור הזמניים התקבלה לאחר שיתוף פעולה ותיאום בין משרדי הממשלה השונים. המהלך מבטא את המחויבות של הממשלה להבטיח את שלומם ורווחתם של התושבים שנפגעו מהלחימה, ולסייע להם בתקופת המעבר עד לחזרתם הבטוחה לבתיהם.

 

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אוריה ליבוביץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו