יום ראשון, 08/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

במבצע מורכב: צה"ל חילץ גופות ארבעה חטופים במבצע בחאן יונס

במבצע של אוגדה 98 בחאן יונס, צה"ל חילץ את גופות החטופים מיה גורן, אורן גולדין, תומר אחימס וקיריל ברודסקי הי"ד.

07:33 ,25/07/24
דובר צהל
קרדיט: דובר צהל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

במבצע נועז של כוחות צה"ל ושב"כ בחאן יונס, חולצו גופות ארבעה חטופים: מיה גורן, רס"ר (מיל') אורן גולדין, סמ"ר תומר אחימס וסמל קיריל ברודסקי הי"ד. המבצע, שבוצע על ידי אוגדה 98, הביא לסיום סאגה כואבת שהחלה במתקפת הטרור ב-7 באוקטובר 2023.

מיה גורן, בת 56, הייתה גננת ומטפלת בקיבוץ ניר עוז. היא נחטפה ונרצחה על ידי מחבלי חמאס ביום השחור ההוא באוקטובר. לפי המידע המודיעיני שנמצא ברשות צה"ל, גופתה נחטפה לעזה לאחר שנרצחה. גורן הייתה דמות אהובה בקיבוץ ונרצחה בבית התינוקות שבו עבדה. בהודעת הקיבוץ נכתב: "מיה גורן תשוב לאדמת הקיבוץ שאהבה ותיקבר לצד בעלה אבנר, שנרצח גם הוא."

רס"ר (מיל') אורן גולדין, בן 33 מקיבוץ ניר יצחק, היה חבר בכיתת הכוננות של הקיבוץ. ביום התקפת הטרור, הוא היה הראשון לצאת ולהתעמת עם המחבלים. הוא נפל בקרב, וגופתו הוחזקה בשבי חמאס עד שחולצה במבצע זה. גולדין הותיר אחריו אישה, אושרית, ושני תאומים בני שנתיים, אביב ואילי. משפחתו נודעה על מותו ב-10 בנובמבר 2023, ועד היום קיוו לשובו.

סמ"ר תומר אחימס, בן 20 מלהבים, היה קשר מפקד חטיבה ונלחם בגבורה בקיבוץ נירים ביום התקפת הטרור. יחד עם מפקדו, אלוף משנה אסף חממי הי"ד, ועם סמל קיריל ברודסקי, הם היו הראשונים להיענות לקריאה ולהתעמת עם המחבלים. הם הצליחו לחסל רבים מהם ולהציל חיים רבים, אך נפלו בקרב וגופותיהם נחטפו לרצועת עזה. הודעת מועצת להבים על אחימס: "קהילה יקרה, התבשרנו כי גופתו של תומר אחימס ז"ל הובאה לישראל. תומר, חברנו האהוב, נפל בקרב גבורה בקיבוץ נירים ב."

קיריל ברודסקי, נהג חפ"ק, נלחם לצד תומר אחימס ואלוף משנה חממי. הוא היה חלק מהצוות הראשון שיצא לקרב נגד המחבלים בקיבוץ נירים. כמו תומר אחימס, הוא נפל בקרב וגופתו נחטפה לעזה. הם הצליחו לחסל רבים מהמחבלים ולהציל חיים, אך המחבלים הצליחו לחטוף את גופותיהם. הודעת המשפחה: "קיריל היה לוחם אמיץ, ותמיד נזכור את אומץ ליבו והקרבתו."

המבצע בחאן יונס התאפשר בזכות מאמצים מודיעיניים רבים שהובילו כוחות השב"כ, אגף המודיעין ויחידות נוספות בצה"ל. המודיעין המתקדם כלל חקירות מחבלים וניתוח מידע מודיעיני מדויק. צוות הקרב של חטיבת הקומנדו, כוחות יהל"ם ואגוז בפיקוד אוגדה 98, יחד עם רכזי השב"כ בשטח, פעלו בצורה משולבת ומדויקת כדי לבצע את החילוץ.

לאחר החילוץ, צוות החטופים והנעדרים, יחד עם המכון לרפואה משפטית ומשטרת ישראל, פעלו לזיהוי גופות החטופים ומסירת ההודעות למשפחות. המאמץ המודיעיני והמבצעי של צה"ל והשב"כ נמשך גם בשעה זו במטרה להשיב את כלל החטופים לישראל.

החילוץ של גופות החטופים מהווה סגירת מעגל כואבת אך חשובה עבור משפחותיהם וקהילותיהם. משפחת גורן בקיבוץ ניר עוז ומשפחת גולדין בקיבוץ ניר יצחק קיבלו את הבשורה בכאב גדול אך גם בהכרת תודה לכוחות הביטחון. משפחת אחימס בלהבים ומשפחת ברודסקי זכו אף הן לסגירת מעגל חשובה לאחר חודשים של המתנה וכאב.

צה"ל והשב"כ ממשיכים במאמציהם להביא לשחרורם של כלל החטופים. נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס האמריקאי, בו הדגיש את המחויבות הלאומית להשבת החטופים, מחזק את רוח הלחימה והנחישות של כל המעורבים במבצע.

מבצע החילוץ בחאן יונס מהווה דוגמה נוספת לנחישות וליכולות המבצעיות הגבוהות של כוחות הביטחון הישראליים. במבצע זה, הוכיחו צה"ל והשב"כ כי הם מוכנים לפעול בכל זמן ובכל מקום על מנת להשיב את החטופים לישראל ולסיים את פרק הכאב והצער עבור משפחותיהם.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מיכאל גמליאל
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו