יום שני, 16/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

ביהמ"ש הרשיע את לוחמת אוריאן בן כלפה בתקיפת פלסטינית

בית משפט השלום בירושלים הרשיע היום (שלישי) את לוחמת מג"ב אוריאן בן כליפא בתקיפת הצעירה הערבייה בשער האריות | בן גביר "אלמד את פסק הדין"

11:54 ,02/05/23
לפי סעיף 27 א
קרדיט: לפי סעיף 27 א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בית משפט השלום בירושלים הרשיע היום (שלישי) את לוחמת מג"ב אוריאן בן כליפא בתקיפת הצעירה הערבייה חלא סלים לפי סעיף 379 לחוק העונשין התשל"ז- 1977, וזיכה אותה מעבירת שיבוש מהלכי משפט. 

החיילת הואשמה כי "דחפה את סלים, אזרחית פלסטינית שביקשה לעבור במקום שאותו חסמה, על פי פקודה שקיבלה, הסירה את כיסוי הראש שעטתה סלים, משכה בשערותיה, הכתה אותה בראשה והפילה אותה. בהמשך, הובילה את סלים אל נקודת המשטרה כשהיא אוחזת בשיערה ובצווארה, וכשהגיעו לנקודת המשטרה צעקה עליה, חנקה אותה בצווארה וטלטלה בחוזקה את גופה, ולאחר מספר דקות שבה וחנקה אותה וטלטלה שוב את גופה". 

בפתח דבריה אמרה שופטת כי "אין חולק על הקושי והמתח שמביא לביצוע משימה זו. לצד זאת דווקא בשל כך יש להפגין אורך רוח ולהימנע מעימותים פיזיים. לא כך נהגה הנאשמת. היא דחפה את המתלוננת מספר פעמים. מתוך הראיות עולה שלא היה סמכות לנאשמת לעשות זאת".

עוד אמר השופטת כי "גם אם היתה התנגדות כלשהי מצד המתלוננת היא היתה רפה. השימוש בכוח לא היה בסמכות בנקודת המשטרה. מעשה התקיפה של הנאשמת נעשו בחוסר סמכות". כאשר אוריאן שמעה זאת, היא פרצה בבכי באולם בית המשפט.

עו"ד אייל בסרגליק המייצג את החיילת אמר: "תם אך לא נשלם. אוריאן זוכתה משיבוש הליכי משפט וזוכתה מתקיפה חבלנית והורשעה בתקיפה סתם שלא יוחסה לה בכתב האישום. נבחן את הכרעת הדין לצורך הגשת ערעור לאחר שינתן פסק דין. אין כל ספק כי הבסיס הראייתי זועק לזיכוי וכך נפעל".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר בתגובה לפסק הדין: "תמוה ששופטת שזיכתה קצין במשטרה שהכה נער חרדי באגרופים וטענה שיש להבין ש"אינו עובד בתנאי מעבדה", לא לקחה בחשבון את העובדה שהלוחמת גם היא לא פעלה "בתנאי מעבדה". מכל מקום, מבחינתי הכרעת הדין – שאינה סופית וחלוטה, לא סוף פסוק של שירות הלוחמת במשטרה ודאי כאשר זוכתה מהעבירות החמורות. אלמד את פסק הדין, אבקש מהמפכ"ל ומפקד מג"ב לגבש עמדתם ואו אז תתקבל החלטה סופית בעניין הלוחמת".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו