יום שני, 16/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

בזמן תפילת הנץ: אבן קרסה בקיר הכותל המערבי

בזמן תפילת הנץ ברחבת הכותל המערבי נפלה אבן מ'קיר המחכמה'. אין נפגעים, והקרן למורשת הכותל מרגיעה שאין חשש לביטחון הציבור.

16:55 ,11/08/24
הקרן למורשת הכותל
קרדיט: הקרן למורשת הכותל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הבוקר (ראשון), במהלך תפילת הנץ ברחבת הכותל המערבי, התרחשה תקרית יוצאת דופן כאשר אבן נפלה מקיר 'המחכמה' הישר לתוך רחבת התפילה. באופן ניסי, לא היו נפגעים בתקרית הזו, שיכולה הייתה להסתיים באסון.

'קיר המחכמה', הוא חלק ממבנה היסטורי שהוקם לפני כ-700 שנים על ידי הממלוכים, ושימש במשך מאות שנים כבית משפט ומרכז שלטוני. כיום, המבנה משמש כבסיס של משמר הגבול, ופונה ישירות אל רחבת התפילה המרכזית של הכותל המערבי, מעל ל'קשת וילסון' אולם התפילה המקורה שבמתחם הכותל.

בעקבות נפילת האבן, ננקטו אמצעי זהירות מהירים, והמתחם בו נפלה האבן גודר מיד. האירוע נבדק ומטופל בקפידה על ידי הקרן למורשת הכותל המערבי ואנשי רשות העתיקות, אשר מיהרו לקיים הערכת מצב במקום.

מבדיקה ראשונית שערכו המהנדסים, עלה כי הסיבה לנפילת האבן היא חדירת מים מגג 'המחכמה', מה שיצר לחץ על האבנים ועל חומרי המליטה שביניהן, ולבסוף גרם להתנתקותה של האבן מקיר המבנה.

הקרן למורשת הכותל המערבי מבהירה לציבור שאין כל חשש לביטחון הבאים לרחבת הכותל. מהנדסי הקרן כבר פועלים לאיטום גג המבנה ולהחלפת חומרי המליטה בין האבנים, וזאת בנוסף לבדיקות מקיפות שנערכות כעת למבנה כולו.

נוסף לכך, נמסר כי הקרן למורשת הכותל עורכת בדיקות מקצועיות על אבני הכותל המערבי באופן תדיר. הבדיקות האחרונות נערכו בערב חג הפסח האחרון ונמצאו תקינות לחלוטין. פעולות התחזוקה והבדיקה מתבצעות פעמיים בשנה, לפני חגי תשרי וחג הפסח, על ידי מהנדסים ואנשי רשות העתיקות, וזאת במטרה לוודא את יציבות האבנים ואת תקינות המבנה כולו.

האירוע הנוכחי מדגיש שוב את החשיבות של שמירה על תחזוקה שוטפת ותקינות של מבנים היסטוריים, במיוחד באתרים קדושים וחשובים כמו הכותל המערבי. הקרן למורשת הכותל מבטיחה להמשיך ולשמור על בטיחות המבקרים במקום, תוך קיום בדיקות יסודיות וקבועות לכלל המתחם.
 
 

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מאיר זר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו