יום שלישי, 10/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

בושה! מצ"ח פשטה על מתקן הכליאה בשדה תימן ועצרה 9 לוחמים

חוקרי מצ"ח פשטו על מתקן הכליאה בשדה תימן ועיכבו לחקירה 9 לוחמי מילואים בחשד להתעללות במחבל. הפשיטה גררה תגובות חריפות משרי הממשלה וחברי כנסת

15:19 ,29/07/24
צילום מסך לפי סעיף 27 א
קרדיט: צילום מסך לפי סעיף 27 א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הבוקר חוקרי המשטרה הצבאית (מצ"ח) פשטו על מתקן הכליאה בשדה תימן, שם עיכבו לחקירה תשעה לוחמי מילואים ששמרו על מחבלי הנוחבה. הפשיטה הגיעה בעקבות חשד לפרשת התעללות חמורה באחד המחבלים, שפונה מהמקום במצב קשה עם פציעות חמורות בפי הטבעת.

יו"ר עוצמה יהודית והשר לביטחון לאומי, ח"כ איתמר בן גביר, התבטא בחריפות נגד מעצר הלוחמים ואמר: "המחזה של שוטרי משטרה צבאית מגיעים לעצור את מיטב גיבורינו בשדה תימן הוא לא פחות ממביש". שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הוסיף: "חיילי צה"ל ראויים לכבוד. חיילי צה"ל לא יעצרו כאחרוני העבריינים. אני קורא לפצרי"ת, תורידי את הידיים שלך מהלוחמים הגיבורים שלנו!".

בנוסף, ח"כ אלמוג כהן יצא מהכנסת בדרכו לשדה תימן לעמוד לצידם של החיילים המעוכבים. הוא אמר: "אין בכוונתי לאפשר את מסע הרדיפה המבזה כנגד חיילינו הקדושים". השר עמיחי אליהו הצטרף לביקורת ואמר: "מה שקורה כעת בשדה תימן הינו טירוף משפטי. מי שנתן את ההוראה לרדוף את הלוחמים הגיבורים שנאלצים יום יום לחיות בסביבתם של חיות האדם מהנוחבה, צריך להניח את המפתחות וללכת הביתה".

מאות מילואמיניקים החלו להגיע למחנה שדה תימן בדרום, במטרה לחסום את הכניסה לבסיס. תנועת "המילואימניקים דור הנצחון" הודיעה על הגעת המפגינים, וסרן במיל' עומר ולדמן מתנועת המילואימניקים אמר: "נשים סוף לביזיון הזה. כבודם של לוחמי צה"ל לא יהיה מרמס".

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, יכנס מחר דיון דחוף בנושא מעצר הלוחמים והתנהלות המשטרה הצבאית.  אדלשטיין הצהיר: "אני לא אתן יד למראות כמו שנראו היום בבסיס בשדה תימן. מצב בו שוטרים צבאיים רעולי פנים נכנסים לפשיטה על בסיס צה"לי אינו מקובל עליי ולא אסכים שיקרה שנית. חיילנו אינם פושעים והרדיפה הבזויה הזו אחרי לוחמנו אינה מקובלת עליי".

היה גם מי שתמך במעצר הנבזה הזה הלוא הוא האלוף במיל' יאיר גולן, יו"ר הדמוקרטים, שאמר: "מי שמאפשר לכהניסטים להיכנס לממשלה מגלה עד כמה חמורה התופעה כשהם בוחרים למרוד בצבא. ככל שבוצעו עבירות פליליות על ידי חיילים שפעלו בניגוד לפקודות – חובת הצבא והמדינה לחקור אותם. אסור לצבא לאפשר לתופעות של פלנגות עבריינות לעשות בצבא כרצונם".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של גיל קוקה
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו