יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

בושה וחרפה: תרגיל צה"לי דימה חטיפת ערבי על ידי… מתנחל

אוגדת איו"ש קיימה תרגיל שכלל תרחיש חטיפת ערבי. חיילים זעמו שהמתיישבים נחשבו כאויב. בן גביר תקף את התרגיל כהזיה וטירוף.

20:24 ,05/02/24
לפי סעיף 27 א
קרדיט: לפי סעיף 27 א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

תרגיל צבאי נרחב שנערך הבוקר על ידי אוגדת איו"ש, וכלל בין היתר תרחיש של חטיפת ערבי על ידי מתנחלים יהודים, גרר ביקורת חריפה מצד חיילים ושרים.

על פי דיווחים, התרגיל האוגדתי כלל מספר תרחישים של אירועי טרור קשים ברחבי יו"ש. בנוסף לכך, בכפר פונדוק שבשומרון תורגל תרחיש שבו מתנחלים מדומים ביצעו פעולת תגמול וחטפו ערבי בתגובה לרצח תינוקת יהודייה.

החיילים ששיחקו את המתנחלים לבשו ווסטים עם הכיתוב "בימוי אויב". יחידות מיוחדות של השב"כ וצה"ל תורגלו במתן מענה לאירוע. על פי דיווחים, חלק מהחיילים הביעו זעם על כך שהמתנחלים תוארו בתרגיל כאויבים לכל דבר.

השר עמיחי אליהו אמר כי "מעולם לא קרה שיהודי מיו"ש חטף ערבי. למרות זאת החליט הערב האלוף פוקס לקיים תרגיל, במסגרתו תירגל הצבא מצב תאורטי והזוי של חטיפת פלסטיני על ידי המתיישבים, כשבסיומה הקפצת החטיבה היהודית ודובדבן.

"הזוי שצריך להבהיר – ‏המתיישבים ברחבי יהודה ושומרון אינם אוייב, לא במציאות ולא בתרגיל. האלוף פוקס. אתה מבולבל".

שר הביטחון לשעבר איתמר בן גביר תקף בחריפות את התרגיל: הדיווח על התרגיל שערך פיקוד מרכז, במסגרתו דימו ״חטיפת ערבי ע״י מתנחלים״, הוא הזייה וטירוף מוחלט. בזמן ש-136 חטופים ישראלים נמצאים בשבי הנאצים מהחמאס, אלוף הפיקוד מורה לקיים תרגיל שבמרכזו התרת דמם של המתיישבים ויצירת דמוניזציה. המתיישבים לא חוטפים ערבים. הם לא נחשדים אפילו בתכנון משהו שקרוב לזה. ההיפך הוא הנכון: ערבים מסתובבים בתוך היישובים ביו״ש בלא כל חשש. קיומו של תרגיל כזה הוא שיתוף פעולה מלא בעלילת הדם על ״אלימות המתנחלים״.אני קורא לשר הביטחון יואב גלנט להתערב מיידית בנושא ולחקור את האירוע. לא נאפשר לעבור על סדר היום על התנהלות חמורה שכזו.

ח"כ צבי סוכות אמר כי "מעולם לא קרה שאי מי מנוער הגבעות חטף ערבי. הבחירה לקיים תרגיל בו על תקן האויב נמצאים המתיישבים ולתרחש אירוע שלא קרה מעולם פוגעת במאות אלפי המתיישבים ביו"ש ובחיילי המילואים המשרתים באזור. מישהו פה התבלבל בענק. ציבור המתיישבים אינם אוייבים".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מיכאל גמליאל
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו