שבת, 05/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

בושה וחרפה – ישראל פתחה 70 חקירות מצ"ח נגד חיילים

חקירת 70 חיילים בזמן המלחמה - צה"ל חוקר את חייליו במקום להילחם בחמאס הכל כדי למצא חן בעיני העולם ופסק הדין שהיה בשבוע שעבר ב'האג'

13:08 ,27/05/24
דובר צהל
קרדיט: דובר צהל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בצל החלטת בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג והביקורת שהפנה כלפי הרשויות בישראל, היועמ"שית גלי בהרב-מיארה והפרקליטה הצבאית הראשית, האלופה יפעת תומר-ירושלמי, הדגישו בנאומיהן בכנס לשכת עורכי הדין באילת כי ישראל לא תירתע מלאכוף את החוק על ראשי המדינה והצבא במהלך המלחמה נגד חמאס.

תומר-ירושלמי אמרה כי מתחילת המלחמה הפרקליטות הצבאית פתחה ב-70 חקירות מצ"ח – גם של ביזה ומות עצורים עזתים. "במסגרת חקירות אלו נמנות גם הטענות שהועלו ביחס לתנאי הכליאה במתקן המעצר 'שדה תימן', ולמותם של עצורים תחת משמורת צה"ל. אנו מתייחסים לטענות אלה ברצינות רבה, ופועלים לבירורן", אמרה.

כל זאת בזמן שחיילי צה"ל נלחמים למען ביטחון ישראל במלחמה מרה נגד ארגון הטרור חמאס, הנהגת צה"ל והפרקליטות הצבאית מחליטים לפתוח לא פחות מ-70 חקירות מצ"ח נגד החיילים עצמם. זוהי החלטה תמוהה ומבישה שמשדרת חוסר אמון בחיילים וזלזול בנסיבות הקרביות הקשות שבהן הם נתונים.

במקום להילחם בחמאס בכל הכוח, צה"ל בוחר להפנות משאבים לחקירת חיילים שמגינים עלינו בשדה הקרב. חקירות אלה פוגעות בגיבוש הכוחות ובמוראל הלחימה בזמן שצריך לחזק את החיילים ולא להפריע להם. איך אפשר לנצח במלחמה כשהמפקדים בצבא חושדים בחייליהם?

יתרה מזאת, במציאות של לחימה אכזרית מול ארגון טרור ללא כללים, החלטה זו מעידה על חוסר הבנה של המציאות ושל הנסיבות הקשות בהן נתונים החיילים. לא ניתן לצפות מחיילים להילחם בצורה עדינה וזהירה כשהם תחת אש וחשופים לטרור המזעזע של חמאס.

חקירות נגד חיילים במלחמה הן לא רק לא הוגנות, אלא גם פוגעות במאמץ המלחמתי של צה"ל. כדי לנצח את חמאס יש להפסיק את הבגידה הזאת בחיילינו ולתת להם ביטחון להילחם בכל הכוח ללא חשש מחקירות

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

תגובה אחת
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. הלך עלינו הגיב:

    זה או מצ"ח, או האג – תחליטו

כתבות נוספות של אוריה ליבוביץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו