שבת, 05/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

בהפגנת הדרוזים בצפון: עשרות ניסו להשתלט על נקודת המשטרה

עשרות רבות של דרוזים הגיעו לנקודת המשטרה במסעדה שבגולן וניסו להשתלט עליה • צפו בתיעוד מהאוויר

21:50 ,21/06/23
משטרת ישראל
קרדיט: משטרת ישראל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית בישראל השייח' מוואפק טריף, יחד עם ר' השב"כ רונן בר, בלשכת רה"מ בירושלים בצל ההפגנות האלימות בצפון ואמר "אני רואה בחומרה ובדאגה את מה שקורה כרגע ברמת הגולן".

בהצהרה לתקשורת אמר נתניהו "יש ימים שבהם צריך לומר את המובן מאליו – מדינת ישראל היא מדינת חוק. אזרחי ישראל כולם מחויבים לכבד את החוק. אנחנו לא נקבל התפרעויות לא ברמת הגולן ולא ביהודה ושומרון.

אני נותן גיבוי מלא למשטרת ישראל ולכוחות הביטחון בפעולתם להשליט את החוק והסדר. אנחנו לא נקבל שום קריאת תיגר נגד המשטרה ונגד כוחות הביטחון במקומות הללו ובכל מקום שהוא. אנחנו מדינת חוק".

כזכור, מוקדם יותר עשרות רבות של דרוזים הגיעו לנקודת המשטרה במסעדה שבגולן וניסו להשתלט עליה.

הם יידו אבנים, הציתו גלגלים, ניקבו גלגלים של ניידות משטרה, ואף ירו ירי חי. חלק מהשוטרים נפצעו מאבנים שהושלכו לעברם. בתגובה, המשטרה הדפה את הקבוצה והרחיקה אותם מהשטח.

מהמשטרה נמסר "כל מעשה אלימות נגד שוטרים אינו מקובל ולא יתקבל בסובלנות. משטרת ישראל מחויבת להבטיח את שלומם של כלל האזרחים ותנקוט בכל האמצעים הנדרשים לשמירה על הסדר והביטחון."

מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי קיים לפני זמן קצר דיון הערכת מצב לנוכח שורת הפרות הסדר המתקיימות מאז שעות הבוקר והצהריים ברחבי הגולן והגליל.
 
מפכ״ל המשטרה הודיע כי הוא נותן גיבוי מלא לשוטרים וללוחמי משמר הגבול המשתתפים באבטחת הקמת מתקן הטורבינות הצפוני ובשמירה על הסדר הציבורי במספר צירי תנועה מרכזיים.

המפכ״ל גינה באופן מלא וברור כל מקרה של תקיפה ואלימות כנגד שוטרים ונגד סמלי שלטון.
המפכ״ל הנחה את מפקד מחוז צפון ניצב שוקי תחאוכה להמשיך בהידברות רציפה עם מנהיגי העדה הדרוזית.

המפכ״ל קורא בשעה זו למנהיגי העדה הדרוזית לפעול להרגעת הרוחות ולגנות יחד איתו כל גילוי של אלימות כנגד שוטרים וסמלי שלטון.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הגיב להתפרעויות ואמר "מבקש לחזק את ידי שוטרי משטרת ישראל באכיפת החוק, הסדר והמשילות ברמת הגולן. חוות הטורבינות מוקמת כדת וכדין ומדינה אינה יכולה לאפשר מציאות שבה כל דאלים גבר. העבודות חייבות להימשך עד להשלמתן ואסור לנו להיכנע לאלימות. אני קורא לראשי העדה הדרוזית לפעול להרגעת הרוחות ולקיום החוק והסדר.

מצוקת התכנון בישובים הדרוזים מוכרת ותטופל בע"ה בקרוב במסגרת תכנית גדולה שאנו מקדמים בממשלה. אין לזה דבר וחצי דבר עם התנגדות אלימה לחוות טורבינות שקיבלה את כל האישורים ומוקמת כדין."

חיים צח /לע

קרדיט: חיים צח /לע"מ

משטרת ישראל

קרדיט: משטרת ישראל

קרדיט: חיים צח /לע"מ

קרדיט: איתי בית-און / לע״מ

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אביחי בוחבוט
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו