יום חמישי, 04/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

בד"ה: נפטר הגאון רבי ברוך ויסבקר זצ"ל, ראש ישיבת 'בית מתתיהו

הגאון רבי ברוך ויסבקר זצ"ל, ראש ישיבת 'בית מתתיהו' וחבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', הלך לעולמו בגיל 83 לאחר מאבק ממושך במחלה.

08:10 ,02/02/24
דוד קשת
קרדיט: דוד קשת
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הגאון רבי ברוך ויסבקר זצ"ל, ראש ישיבת 'בית מתתיהו' וחבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', הלך לעולמו בגיל 83 לאחר מאבק ממושך במחלה. רבי ברוך הרביץ תורה לאלפי תלמידים ולפני 3 שנים צורף למועצת גדולי התורה. עם היוודע דבר פטירתו שרר אבל כבד בעולם התורה ובמיוחד בישיבתו, שם הסירו את הפרוכת בהיכל הישיבה וניכרה עצבות רבה.

רבי ברוך נולד בשנת תרצ"ט (1939) בירושלים להוריו הרב צבי ומרת ציפורה ויסבקר. הוא למד בישיבות המובחרות בירושלים, וכבר מגיל צעיר התבלט כעילוי. בהמשך הוסמך לרבנות ולדיינות.

במשך עשרות שנים הרביץ תורה ויראה בישיבות החשובות 'קול תורה' בירושלים ו'בית מתתיהו' בבני ברק שאותה ייסד. רבי ברוך חינך דורות של תלמידים לאהבת התורה ויראת שמים, והעמיד אלפי תלמידים שכיום מכהנים כרבנים וראשי ישיבות ברחבי העולם.

לפני כ-3 שנים, בשנת התש"פ (2020), צורף הרב ויסבקר לחבר במועצת גדולי התורה של זרם 'דגל התורה', לצד רבנים חשובים כגון הרב גרשון אדלשטיין והרב שמואל אויערבאך.

בחודשים האחרונים הרב ויסבקר נפל למשכב ואושפז ב'מעייני הישועה' בבני ברק, שם עבר טיפולים והתמודד עם סיבוכים שונים במצבו הבריאותי. רבבות התפללו לרפואתו, אך לבסוף הוא השיב את נשמתו לבוראו בלילה שבין מוצאי שבת לראשון.

עם היוודע דבר פטירתו של הרב ויסבקר, אבל כבד ירד על עולם התורה והישיבות. בפרט בהיכל ישיבתו 'בית מתתיהו' בבני ברק תלמידיו ומשפחתו היו שרויים בצער עמוק. הפרוכת הוסרה בהיכל הישיבה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

2 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. גרי הגלילי הגיב:

    הרב ברוך ויסבקר נולד בכ' חשוון תש"א בשכונת נחלת יצחק בתל אביב לאביו ר' משה ויסבקר ז"ל ואמו מרת צביה ע"ה. בשנות צעירותו למד בישיבת בני עקיבא כפר הרא"ה, ולאחר מכן בעידודו של ראש הישיבה הרב משה צבי נריה זצ"ל המשיך את לימודיו בישיבת פוניבז' בבני ברק.

  2. גרי הגלילי הגיב:

    נא לדייק, נולד בנחלת יצחק ולמד בישיבת כפר הרואה…..

כתבות נוספות של חיים וולף
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו