יום ראשון, 08/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

בד"ה: הרב יעקב שוורץ התמוטט בערב שבת קודש ונפטר

נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש: הרב יעקב שוורץ התמוטט בערב שבת קודש, כוחות ההצלה ביצעו בו פעולות החייאה ללא הצלחה

21:05 ,10/12/22
קרדיט: משה גולדשטיין
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש: מתנדבי איחוד הצלה הוזעקו במהלך ליל שבת להחייאה על הרב, המתנדבים נלחמו על חייו אך למרבה הצער הרב נפטר לאחר זמן קצר בבית החולים לניאדו.

נפתלי דויד ראש סניף נתניה מסר: בליל שבת הזעיקו אותנו מהבית לטפל באירוע שהתרחש מטרים ספורים מביתי. המתנדבים חזקי רייך ולייבלה דייטש שהיו מטרים ספורים מהמקום הגיעו ראשונים, הביאו את ציוד ההחייאה המתקדם שנמצא בארון הקבוע בהיכל הישיבה הסמוך. והחלו בפעולות ההחייאה. יחד עם כוננים נוספים הם עשו הכל ונלחמו על חייו אך למרבה הצער, נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש.

הרב העריך מאד את פעילות המתנדבים של איחוד הצלה שחלקם היה באינטראקציה יומיומית איתו במהלך התנדבותם במיון בית החולים לניאדו. פעילות הקודש של המתנדבים תוקדש השבוע לעילוי נשמתו הקדושה של הרב.

המנוח זצ"ל נולד לאביו רבי ישראל שוורץ ז"ל היה חתנו של רבי יחזקאל טויסיג זצ"ל בנו של רבי ישראל טויסיג זצ"ל ממטרסדורף מחבר ספר "בית ישראל".

הגרח"י שוורץ זצ"ל שהיה מהרבנים הבולטים בחצר החסידות, הוא שימש כדומ"ץ של החסידות בקריה בנתניה ועל כל ענייני הכשרות, לצד זאת כיהן כרב המרכז הרפואי צאנז-לניאדו. היה הרב המכשיר של מאפיית המצות בקרית צאנז הידועים בכשרותם המעולה.

היה דיין שהקפיד מאוד בפסקי ההלכות שפסק, הקפיד ועמד תמיד על יציאת השבת בזמן רבינו תם בקריה בנתניה.

היה ידוע כפה מפיק מרגליות והיה מביא בדבריו את אשר ששמש מרבותיו האדמו"ר בעל ה'שפע חיים' מצאנז זצ"ל שהיה מחשובי התלמידים הוותיקים, לצד יבלחט"א האדמו"ר שליט"א.

הרב זצ"ל שימש בקודש מאז יסודו של המרכז הרפואי מזה כיובל שנים, מונה לתפקידו בעודו אברך ע"י מייסד המרכז הרפואי הרבי בעל ה'שפע חיים' מצאנז זצ"ל ומאז עמד על משמרתו בתוקף, להתוות דרכה של תורת אמת ולקיים בהידור את חזונו הדגול של הרבי שהמרכז הרפואי יהיה מונהג ע"פ שו"ע בכל פרט ופרט, בכלל המחלקות והיחידות של המרכז הרפואי.

רוחב דעתו, עומק עיונו, ובקיאותו בכל חדרי התורה אפשרו לו לקחת על עצמו תפקיד בעל אחריות רבה כל כך, וזכותו עומדת לו שיצא שמו של המרכז הרפואי כמרכז רפואי המקפיד על קוצו של יו"ד.

רבים רבים מאנשי ונשות הצוות ראו בו כתובת להתייעצות הלכתית ואישית, הן בנוגע לחייהם האישיים וכמובן בכל הנוגע לעשייה הקלינית, הסיעודית והפארא רפואית.

זכה הרב שוורץ זצ"ל והותיר אחריו משפחה ענפה 14 ילדים, בהם מרביצי תורה ויראה רבנים, ויושבים על מדין המפורסמים בעולם היהודי, וכן צאצאים רבים הממשיכים את דרכו.

הלוויתו תיערך מחר יום ראשון בקרית צאנז בנתניה, עקב שהותם של כמה מבניו בחו"ל. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מאיר זר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו