יום רביעי, 09/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

בג"ץ פסק: תפילות בהפרדה בתל אביב יתקיימו בגן מאיר

בג"ץ פסק לטובת עמותת "ראש יהודי" וקבע שתפילות יום כיפור בהפרדה ייערכו בגן מאיר בתל אביב, למרות התנגדות העירייה.

21:57 ,09/10/24
ראש יהודי
קרדיט: ראש יהודי
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בית המשפט העליון הכריע לטובת קיום תפילות יום כיפור בהפרדה מגדרית במרחב הציבורי בתל אביב. ההחלטה, שניתנה על ידי הרכב של שלושה שופטים בראשות דוד מינץ, עוררה הדים רבים ושיח סוער, הן בזירה המשפטית והן בזירה הציבורית והפוליטית.

לאחר דיון מעמיק, פסק בג"ץ לטובת עמותת "ראש יהודי", והורה לעיריית תל אביב לאפשר לעמותה לקיים תפילות בהפרדה מגדרית ביום הכיפורים. השופטים ציינו כי מדובר במנהג מקובל בקהילות רבות וכי אין סיבה למנוע את קיומו גם במרחב הציבורי. עם זאת, בית המשפט קבע כי התפילות יתקיימו בגן מאיר ולא בכיכר דיזינגוף, כמחווה לפשרה.

החלטה זו באה בעקבות ערעור שהגישה עמותת "ראש יהודי", אשר ביקשה לאפשר קיום תפילה בהפרדה מגדרית במרכז תל אביב. עמותת "ראש יהודי" הביעה סיפוק מההכרעה, וטענה כי מדובר בניצחון חשוב לשמירה על מסורת ישראל בעיר הגדולה ביותר בישראל.

בדיון שהתנהל בבית המשפט העליון, עיריית תל אביב התנגדה בתוקף להפרדה המגדרית בתפילות במרחב הציבורי. נציג העירייה, עו"ד שמואל זינגר, טען כי "הפרדה מגדרית במרחב הציבורי אינה מקובלת על העירייה", וציין כי העירייה עומדת על כך שהמרחב הציבורי יישאר שוויוני ופתוח לכולם.

השופטים, לעומת זאת, לא התרשמו מהטיעונים הללו והטיחו בעירייה: "עירייה במדינת ישראל מבקשת להפלות מתפללים אורתודוקסים? מדוע אסור לאפשר תפילה אורתודוקסית עם הפרדה מגדרית במרחב הפתוח?".

השופט גרוסקופף הוסיף ותהה: "מדוע עירייה צריכה למנוע תפילה שמבוססת על מנהגים מקובלים?" הוא המשיך ואמר כי מדובר בתפילה שנערכת באופן מסורתי בחלקים נרחבים מהקהילה היהודית, ואין סיבה לאסור עליה במרחב הציבורי.

החלטת בג"ץ עוררה תגובות רבות בקרב הציבור והפוליטיקאים. עמותת "ראש יהודי" בירכה את ההכרעה, ואמרה: "תל אביב היא חלק מהמדינה היהודית, וגם בה מי שרוצה להתפלל בהפרדה זכאי לעשות זאת".

מצד שני, יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, קרא לציבור "להתעלם" מהתפילות המפולגות ולבחור ביהדות סובלנית ומאירת פנים. לפיד הזהיר מפני הפיכת הסוגיה לקרע חברתי, וטען כי הפגנות נגד התפילות רק ישרתו את אלה המנסים לחרחר ריב.

מנגד, פוליטיקאים מהימין, כמו גדעון סער, אריה דרעי, ומשה גפני, ברכו על ההחלטה וראו בה ניצחון לערכים יהודיים במדינת ישראל. דרעי ציין כי מדובר בניצחון הצדק והשפיות, ותקף את החלטת עיריית תל אביב שניסתה למנוע מהיהודים להתפלל כמנהג אבותיהם.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מאיר זר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו