יום שני, 16/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

בביקורו בכותל: ראש ממשלת רומניה מבטיח לפעול למען החטופים

ראש ממשלת רומניה מרצ'ל צ'ולאקו הגיע לכותל המערבי והבטיח להמשיך לפעול למען שחרור החטופים ולהפסקת המלחמה.

07:09 ,06/09/24
הקרן למורשת הכותל
קרדיט: הקרן למורשת הכותל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ראש ממשלת רומניה, מרצ'ל צ'ולאקו, ביקר אמש בכותל המערבי במסגרת ביקורו המדיני בישראל. צ'ולאקו, הנמצא בארץ על רקע המצב הביטחוני המורכב, הגיע לכותל כדי להביע תמיכה ולהתחבר לסמל הדתי וההיסטורי החשוב של העם היהודי. הביקור התקיים תחת אבטחה כבדה, כאשר ראש הממשלה הרומני ליווה את אנשי הקונסוליה הרומנית ונציגים רשמיים נוספים.

עם הגעתו לכותל המערבי, קיבל את פניו רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ שליט"א. הרב רבינוביץ הסביר לראש הממשלה על ההיסטוריה הארוכה של המקום והחשיבות הדתית והתרבותית שלו עבור העם היהודי, במיוחד בתקופות של קושי לאומי כפי שישראל חווה בימים אלו. "הכותל היה תמיד מקור לתפילה, תקווה וכיסופים לעם היהודי לאורך כל הדורות," ציין הרב רבינוביץ, והוסיף, "הימים הקשים שעוברים עלינו מדגישים את חשיבות המקום הזה כמקום של תקווה וכוח."

במהלך ביקורו, נשא ראש הממשלה צ'ולאקו תפילה חרישית לצד אבני הכותל, ולאחר מכן כתב פתק אישי שהטמין בין האבנים, כמסורת הנהוגה במקום. צ'ולאקו גם חתם בספר האורחים של הכותל המערבי, וציין את התרשמותו מהמקום ומההיסטוריה שלו.

בדבריו לאחר התפילה, הדגיש צ'ולאקו את תמיכתו המלאה במדינת ישראל, והבטיח להמשיך לפעול למען שחרור החטופים ולהפסקת המלחמה המתנהלת באזור. "אני עומד לצד ישראל בזמנים קשים אלו ואמשיך לפעול למען השבת החטופים הביתה," אמר צ'ולאקו. "אנו ברומניה מחויבים לשלום ולמאמצים להפסקת האלימות."

הביקור התקיים בעיצומו של עימות מתמשך בין ישראל לחמאס, כשהקהילה הבינלאומית מנסה לקדם פתרונות דיפלומטיים למצב המתוח. צ'ולאקו, שהביע במהלך הביקור הזדהות עם מאבקה של ישראל והדגיש את החשיבות של החזרת החטופים, הוסיף כי מדינתו תמשיך לתמוך במאמצי ישראל להביא לסיום הלחימה.

ביקורו של ראש ממשלת רומניה מתקיים בהקשר של תמיכה רחבה מצד מדינות אירופה במאמצי ישראל להתמודד עם הטרור ולהביא לסיום הסכסוך. רומניה, כחלק מהאיחוד האירופי, ממשיכה לתמוך במאמצים הבינלאומיים להגיע להפסקת אש, אך גם מבהירה את עמדתה החד משמעית בתמיכה בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני איומים טרוריסטיים.

גורמים מדיניים בירושלים מציינים כי ביקורו של צ'ולאקו מחזק את התמיכה הבינלאומית של ישראל, במיוחד בתקופה שבה היא נזקקת לתמיכה דיפלומטית חזקה במאבקה בטרור.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליעזר כץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו