יום חמישי, 04/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

ארה"ב מציעה "מודיעין רגיש" לישראל כדי למנוע פלישה לרפיח

ממשל ביידן מציע לישראל "מודיעין רגיש" שיסייע בלוחמה נגד חמאס בתמורה להימנעות מפלישה קרקעית מלאה לרפיח. המודיעין יאפשר איתור מנהיגי החמאס

08:14 ,12/05/24
דובר צהל
קרדיט: דובר צהל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ממשל ביידן משכנע את ישראל להימנע מפלישה קרקעית מלאה לעיר רפיח שברצועת עזה, תוך הצעת מודיעין רגיש שיסייע לצה"ל לאתר מנהיגי חמאס ומנהרות טרור – כך פרסם ה"וושינגטון פוסט" בסוף השבוע.

לפי ארבעה גורמים המכירים את ההצעות האמריקאיות, וושינגטון מציעה לשתף פעולה עם ישראל בתחום מודיעיני ולספק מידע שיאפשר לזהות ולפגוע בראשי הזרוע הצבאית של חמאס ובמערך המנהרות שהקים הארגון. בתמורה, ישראל תימנע מכיבוש רפיח והריסת הבתים במקום.

ההצעה האמריקאית כוללת גם סיוע בהקמת "ערי אוהלים" לפינוי המוני ואספקת מזון, מים ותרופות לאוכלוסייה הפלסטינית שתפונה. לדברי גורם בכיר בממשל ביידן, מומחים אמריקאים ייעצו לישראל בפרטים כגון מספר האוהלים הדרוש לכל אזור.

ההצעה האמריקאית מלווה באזהרה כי פלישה ישראלית מלאה לרפיח תבודד את ישראל בינלאומית. "קרב כזה בעיר יבודד את ישראל עוד יותר", טוען גורם בכיר בממשל.

במקביל, וושינגטון שיתפה פעולה עם מצרים כדי לחשוף ולנתק מנהרות הברחה של חמאס שחוצות את גבול עזה-מצרים באזור רפיח.

מנגד, בממשל מעריכים כי חמאס ובראשו יחיא סינוואר "יקדמו בברכה" התגוששות ממושכת בשטחה הבנוי של רפיח, שם מוקמו המוצבים העיקריים של הארגון.

דובר צה"ל סירב להגיב על הדיווח, אך ציטוט גורם ישראלי בכיר מצביע על כך שבינתיים הצליחה וושינגטון לשכנע את ישראל להימנע מפלישה לעיר, לפחות לעת עתה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אוריה ליבוביץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו