יום שני, 08/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

אלמנת עמנואל מורנו: אסור לחבר את עמנואל כמצפן מציאות מדינית

מאיה אוחנה מורנו, אלמנתו של סא"ל עמנואל מורנו שנפל במלחמת לבנון השנייה, הגיבה הבוקר להתייחסות של רה"מ בנט למורנו ובני משפחתה בנאומו בהר הרצל

14:14 ,04/05/22
קרדיט: צילומסך ערוץ 10. מאיה אוחנה מורנו
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

מאיה אוחנה מורנו, אלמנתו של סא"ל עמנואל מורנו שנפל במלחמת לבנון השנייה, הגיבה הבוקר (רביעי) להתייחסות של ראש הממשלה נפתלי בנט למורנו ובני משפחתה בנאומו בטקס בהר הרצל. "ממש מוזר לא להיות שם, בטח בזמן הצפירה", היא סיפרה באולפן סדר יום לקרן נויבך בכאן רשת ב' ופורסם באתר 'כאן' "זה קצת מביך אותי, אני מודה, זה יום שבעיני הוא מאוד ציבורי, לאומי. אני לא עסוקה בשכול הפרטי שלי", אוחנה מורנו הוסיפה. "אז כשזה נוגע באופן כזה ישיר, כשראש הממשלה מדבר על החלל הפרטי שלי, לא קל לי במילים עדינות. הם היו באותו צוות, חברים טובים. אני נמנעת מלחבר את עמנואל כמצפן של מציאות מדינית כזו או אחרת. זה משהו שאני חושבת שאסור לעשות אותו, טעות בעיני לעשות את זה, בטח ביום הזה, לכן אשאר במקום יותר ממלכתי ומכובד".

עוד היא המשיכה ואמרה: "ראש הממשלה נגע במקום המאוד פרטי והאישי שלו, שכמו כל אחד מאיתו, אם דיברנו קודם על החבר, זה דבר שמשמעותי וקשור. יש לו בן בשמו של עמנואל, לראש הממשלה. אבל אני מודה שאותי אישית זה מאתגר ביום הזה, כי אני כל הזמן מנסה להיות במקום הקצת יותר לאומי ולא במקום הפרטי".

בנט פתח היום את נאומו בטקס האזכרה הממלכתי לחללי צה"ל בהר הרצל בדברים הבאים: "מדי שנה אני מגיע כשעה לפני הטקס לפגוש משפחות. הסתובבתי ופגשתי את שלושת אחיו של יחיאל בן ה-16 וחצי שנפל בגוש עציון בקום המדינה. לפתע, אני רואה את ילדי משפחת מורנו – את אביה, את נריה, נועם-ישראל, את אבא אלירן, האבא החדש-ישן כבר, את האחיות הקטנות. אני לא יכול שלא לחשוב מה עמנואל היה חושב כשהוא רואה את אביה קצינה ביחידה בצבא הגנה לישראל, כל-כך גדולה ויפה.

"עמנואל ואני לא רק שירתנו ביחד, אלא גם נישאנו בהפרש של כמה שבועות, אבל מאיה ועמנואל הביאו את ילדיהם שנים לפניי. בזמנו, הוא סיפר לי על הילדים… אז אביה, הוא לא הפסיק 'לחפור' עלייך, 'תקשיב, אני יודע שכולם אומרים אבל אביה שונה, היא באמת הכי חכמה, היא באמת הכי מוכשרת'. הוא לא היה מרפה.

"שיחת הטלפון האחרונה עם עמנואל הייתה ביום חמישי אחר הצהריים, פחות או יותר יום-יומיים אחרי סוף מלחמת לבנון השנייה, וכדרכנו קיטרנו. אמרתי: 'מה קרה לנו?' ועמנואל אמר באותה שיחה: 'עם ישראל היה צריך לחטוף זעזוע כדי להתרומם מחדש', ואין לי ספק שעמנואל היה מאוד מאוד גאה בך אביה, בכם – אתם כל כך גדולים, יותר גבוהים ממנו, זה כנראה הגנים של אמא, וגם אני מתגעגע לאבא שלכם מאוד".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו