יום שלישי, 17/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

אזעקות בלתי פוסקות ופגיעה בכטב"ם בקומה ה-14 בנהריה

מתקפת כטב"מים של חיזבאללה בצפון גרמה לפגיעה ישירה בבניין בנהריה. אין נפגעים, והמשטרה ממשיכה לטפל בזירה

13:57 ,09/09/24
לפי סעיף 27 א
קרדיט: לפי סעיף 27 א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הבוקר, העיר נהריה והיישובים בסביבתה התעוררו תחת מתקפת כטב"מים בלתי פוסקת, עם אזעקות חוזרות ונשנות שהרעידו את השקט בצפון הארץ. אחד מכלי הטיס הבלתי מאוישים פגע ישירות בקומה ה-14 של בניין מגורים בעיר נהריה, במה שהפך לזירה ביטחונית פעילה עבור כוחות המשטרה, מד"א וחבלני המשטרה. הפגיעה התבצעה כחלק ממתקפה מתואמת של ארגון הטרור הלבנוני חיזבאללה, שביצע שורת תקיפות באזורים שונים בצפון ישראל.

עם הדיווח על פגיעת הכטב"ם בבניין בנהריה, כוחות משטרה מיהרו להגיע לזירה כדי לטפל בה ולהרחיק את הציבור מחשש לשרידים מסוכנים במקום. בניין המגורים, שנפגע בקומה ה-14, הציג סימני הרס כבדים עם חור גדול בקיר החיצוני, תוצאה של פגיעת הכטב"ם. בתיעודים שהגיעו מאזרחים שצילמו את זירת האירוע, ניתן לראות את הנזק החמור שנגרם לקומה העליונה.

למרבה המזל, על פי הדיווחים מהמשטרה וממד"א, לא היו נפגעים בפגיעה הישירה, אם כי צוותי החירום עדיין מבצעים סריקות בזירה כדי לאתר שרידים נוספים ולוודא שאין איום נוסף על תושבי האזור. במשטרת ישראל מסרו כי "זירת הנפילה היא דירת מגורים, אך לא התקבלו דיווחים על נפגעים בנפש."

עם תחילת המתקפה והאזעקות ברחבי נהריה והיישובים הצפוניים, המשטרה קראה לתושבים להישאר בבתיהם ולהימנע מהגעה לזירות האירועים. "משמעת אזרחית מצילה חיים", ציינו בכוחות המשטרה, והזהירו את הציבור מפני מגע עם שרידי רקטות או כלי טיס שעלולים להכיל חומרי נפץ. "אנו מבקשים לא להתקרב לשרידי הפגיעות ולדווח עליהם למוקד 100 ללא דיחוי."

צוותי מד"א, שהוזנקו למקום מיד לאחר הפגיעה, ציינו כי הם ממשיכים לפעול בזירה ומחפשים אחר נפגעים נוספים. "נכון לעכשיו, לא אותרו נפגעים, ואנו ממשיכים בבדיקות בשטח," נמסר מהארגון.

המתקפה על נהריה ויישובי הצפון הגיעה בעקבות גל תקיפות חריג שהוביל צה"ל בלבנון. דובר צה"ל עדכן כי במהלך הלילה תקפו מטוסי ומסוקי קרב של צה"ל שורה של מבנים ומשגרים צבאיים השייכים לארגון חיזבאללה. התקיפות התבצעו במקומות כמו כפר כילא, א-טייבה, חנין ויארין בדרום לבנון.

בנוסף, נמסר כי צה"ל ביצע תקיפות נגד מבנה צבאי נוסף של חיזבאללה באזור ח'רבת סלם, תוך הפעלת אמצעי אוויר קרביים מתקדמים.

התגובה מצד חיזבאללה לא איחרה לבוא, עם פגיעה ישירה במרכזי מגורים אזרחיים. התגובה הישראלית הבאה בעקבות מתקפה זו לא ברורה בשלב זה, אך ההיסטוריה מלמדת על הסלמה פוטנציאלית במידה והמתקפות ימשיכו.

מתקפת הכטב"מים בצפון ישראל התרחשה שעות אחדות לאחר תקיפות אוויריות שיוחסו לישראל על אדמת סוריה. לפי דיווחים זרים, התקיפה בסוריה גרמה למותם של 14 בני אדם לפחות, עם דיווחים המצביעים על יעד צבאי אסטרטגי שנפגע "מכון מחקר צבאי" שהוערך כמקום לייצור נשק כימי. מקורות מודיעיניים שונים מסרו לסוכנות הידיעות 'רויטרס' כי המתקפה בוצעה נגד אתרים שבהם היו מעורבים גורמים איראניים וחוקרי נשק.

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם אף ציין כי המספר הכולל של ההרוגים הגיע ל-18, כולל אנשי צבא סורים ואזרחים מקומיים. בנוסף נמסר על עשרות פצועים שנפגעו מהתקיפות, שישראל ככל הנראה עמדה מאחוריהן, אם כי לא התקבל אישור רשמי מממשלת ישראל.

בעוד ישראל מתמודדת עם האיום הביטחוני הגובר בצפון בעקבות מתקפות חיזבאללה, הכוחות פועלים לשמור על ביטחון האזרחים ולהבטיח שאין איום נוסף בעקבות פגיעות הכטב"מים. האזרחים באזור נהריה והצפון נקראים לשמור על עירנות, להישמע להנחיות, ולא לגעת בשרידים מסוכנים שעלולים להוות סכנה נוספת.

המתקפה הנוכחית מצביעה על מתיחות גוברת בין ישראל לחיזבאללה, והתגובה הישראלית עשויה להיות בהתאם, במקביל ללחץ הבינלאומי שמופעל על כל הצדדים המעורבים.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל חי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו