יום ראשון, 08/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

אושר לקריאה ראשונה: הקמת ועדה לטיפול במשפחות נעדרים אזרחיים

יו"ר הוועדה בדיון על הצעת החוק: "מבקשת מהמשטרה להמשיך ולהרחיב את החיפושים אחר הנער מוישי קליינרמן שנעדר כבר 80 יום"

16:48 ,14/06/22
קרדיט: באדיבות משפחה
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ועדת ביטחון הפנים קיימה היום (שלישי) דיון המשך לקריאה ראשונה בהצעת חוק הוועדה לטיפול במשפחות נעדרים אזרחיים, התשפ"א–2021, של חברי הכנסת נירה שפק , מוסי רז, נעמה לזימי וקבוצת חברי כנסת נוספים. מטרת החוק להקים ועדה שתסייע לבני משפחות נעדרים תוך הסדרת שיתוף הפעולה בין כל הגורמים הממשלתיים ביחס לטיפול באיתור הנעדרים ובזכויות בני משפחתם. בדברי ההסבר נטען כי בישראל יש כ 570 אזרחים שהם בגדר נעדרים מאז קום המדינה ועד 2017 כאשר מדי שנה מצטרפים כ-20 אזרחים נוספים להגדרה זו. משטרת ישראל מטפלת בחיפוש ואיתור הנעדרים אך כיום יש חסר (לקונה) בנושא מבחינת העדר מערך התומך וזכויות למשפחות הנעדרים, בעיקר ביחס לרכוש הנעדר וסוגיות משפטיות נוספות.
יו"ר הוועדה לביטחון פנים, ח"כ מירב בן ארי, אמרה קיימנו דיון וביקשתי מהמשרדים לשבת עם חברי הכנסת ולהגיע להסכמות. ח"כ נירה שפק: "בין החוק שהתחלתי לבין זה שמונח היום נעשה כברת דרך. משרד הרווחה אימץ אותו והרחיב אותו ובנה גוף עם תכנית יישומית עם כתובת אליה המשפחות יוכלו לפנות והוא זה שיטפל". ח"כ מופיד מרעי: " כמי שהיה קרוב למשפחות נעדרים אני מכיר את עניין חוסר הוודאות שחוות המשפחות ואני מקווה שהוועדה תעביר את החוק על מנת להסדיר את הנושא". גיל דיין, יועמ"ש ביטחון פנים: אנחנו רואים בחוק חוק חשוב. המשטרה מכינה נוהל להעביר מידע רלוונטי לביטוח הלאומי ללא קשר לחוק הזה ולכן יש כאן כפל דיווח. אנחנו רוצים להימנע מהעברת מידע שתפגע בחקירה או ניצול שיעשה חלילה על ידי אדם כדי לקבל את הזכאויות וגם בעניין נושא השמירה על הפרטיות. ולכן ראוי להעלות ולדון בנושאים הללו לפני קריאה שנייה ושלישית". רפ"ק שחר אורון, לשכה משפטית במשטרה הוסיף: " כאשר יש צורך פרטני ומיוחד תמיד יהיה אפשר לפנות אלינו ולקבל את ההרחבה על זה. המלצתנו שהמידע יועבר ליו"ר הוועדה על ידי הביטוח הלאומי". עו"ד שלהבת אינשטיין אלפסי, לשכה משפטית במשרד הרווחה, העירה: אנחנו לא אמונים על עניין העברת המידע על נעדרים.
יו"ר הוועדה, בן ארי, שאלה את נציגי המשטרה "איפה הבעיה להעביר את הנתונים? למה שלא תהיה אפשרות להודיע לוועדה החדשה שהמחוקק רוצה לקדם אותה ולתת לה את הכלים. למה שלא תעשו ערוץ אחד ליו"ר הוועדה יחד עם נציג של ביטוח לאומי?" רפ"ק אריאל גד, ראש חוליית נעדרים במשטרה: "אנחנו האוזן הקשבת למשפחות הנעדרים אנחנו רוצים להעביר את המידע לביטוח לאומי כדי שלא יהיה ניצול לרעה של מקרים כאלה. למשל כאשר אדם נעדר והמשפחה ממשיכה לקבל קצבאות שלא כדין. יש מקרים שעשו ניצול של החוק הזה ולא רק בהיבט הכלכלי. למשל המקרה האחרון, תארו שלא היו מוצאים את הגופה ולאחר שישים יום היה בא בן הזוג לבקש את הסעד שמגיע לו בעקבות המקרה הזה. או במקרים בהם בסכסוכים בפשיעה נעלם אדם ואנחנו לא רוצים שאותם צדדים ידעו כי הנושא נמצא בחקירה".
יו"ר הוועדה , בן ארי אמרה לסיכום: " כמובן שנרצה להגיע לנוסח שלא יפגע בצורכי חקירה. מציעה שזה ילובן בדיונים להכנה לקריאה לשנייה ושלישית". והוסיפה: "אני רוצה לשלוח תנחומים למשפחה של ספיר נחום שלצערנו גופתה נמצאה לאחר 12 יום ליד איבטין . הימים הללו שהמשפחה עברה כשהיא נעדרה הם מטלטלים וקשים. אני מאד מקווה שהרוצח שלה ייתן את הדין ויישב כל חייו בכלא. אנחנו בדיון על נעדרים ואני רוצה להעלות את נושא, מוישי קליינרמן ממודיעין עלית שנעדר כבר 80 יום ההורים מאד דואגים לו. מדובר בילד בן 16 שנעדר. הוועדה מצפה מהמשטרה להמשיך ולהרחיב את החיפושים ואני מאד מקווה שימצאו אותו ושיחזור הביתה". לאחר הצבעה מוזגו הצעות החוק והיא אושרה ותעלה לקריאה ראשונה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליעזר כץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו