יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

אושר הכנסת: הסתה נגד המגזר החרדי תחשב גזענות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית להרחיב את הגדרת הגזענות בחוק העונשין כך שתכלול גם התייחסות ספציפית לאוכלוסייה החרדית | 54 תמכו ו 34 התנגדו

22:26 ,14/06/23
צילום טוויטר לפי סעיף 27 א
קרדיט: צילום טוויטר לפי סעיף 27 א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק העונשין – תיקון – הרחבת הגדרת הגזענות, התשפ"ג 2022 של חברי הכנסת יעקב אשר ומשה גפני אליה הוצמדה הצעה של ח"כ ישראל אייכלר. 54 חברי כנסת תמכו בהצעה לעומת 34 שהתנגדו, והיא תועבר לוועדת הכנסת.

מוצע להרחיב את הגדרת הגזענות בחוק העונשין כך שתכלול גם התייחסות ספציפית לאוכלוסייה החרדית.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "לאחרונה אנו עדים לתופעה מתרחבת של הסתה לגזענות כלפי האוכלוסייה החרדית. בפרט חמורים המקרים בהם ההסתה מתבצעת ע"י נבחרי ציבור מתוך מטרה לפלג את העם ובכך להשיא רווח פוליטי, תוך פגיעה בציבור שלם ובאחדות העם. לפגיעה זו יש גם השלכות נוספות ובהם השתרשות תופעת הגזענות בחברה כלפי האוכלוסייה החרדית.

בעקבות הסתה לגזענות חמורה שהתבצעה לאחרונה ע"י נבחר ציבור כלפי האוכלוסייה החרדית, הוגשה תלונה לפרקליטות המדינה. בתשובת הפרקליטות צוין שעל פי הגדרות חוק העונשין יסודות העבירה של ההסתה לגזענות אינם מתקיימים ביחס להתבטאויות כלפי האוכלוסייה החרדית, שכן הגדרות החוק קובעות כגזענות רק מקרים בהם הגזענות היא בשל צבע או השתייכות לגזע או למוצא לאומי אתני, והאוכלוסייה החרדית אינה נבדלת בצבעה, גזעה או במוצאה הלאומי-אתני. בעניין זה יצוין שהאוכלוסייה החרדית אמנם אינה נבדלת בשל צבע עורה וכו' אך היא נבדלת בלבושה ובאורחות חייה כך שאין רציונל להחריגה מהוראות החוק.

מעבר לכך שחוק העונשין בנוסחו כיום (בהתאם לפרשנות פרקליטות המדינה) מאפשר הסתה לגזענות כלפי האוכלוסייה החרדית, עולה החשש שתשובת הפרקליטות תעודד מקרים נוספים של הסתה לגזענות כלפי האוכלוסייה החרדית, מאחר שהמסיתים יודעים שהם לא יתנו על כך את הדין."

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו