יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

אושר בקריאה ראשונה: מצלמות ידווחו אוטומטית על פעילות פלילית

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה שימוש במצלמות משטרה לזיהוי פעולות פליליות במרחב הציבורי | 27 תמכו בהצעה, 8 התנגדו

09:21 ,28/02/23
openai
קרדיט: openai
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק לתיקון פקודת המשטרה (מס' 40) (מערכות צילום מיוחדות), התשפ"ג-2023. בהצעה תמכו 27 חברי כנסת אל מול 8 מתנגדים, ללא נמנעים והיא תועבר לדיון בוועדה לביטחון לאומי.

מוצע להסדיר היבטים של הצבת מערכות צילום מיוחדות במרחב הציבורי ושימוש בהן על ידי משטרת ישראל, לרבות ענייני סודיות, הגבלות ושמירת מידע, כאשר הסדרים פרטניים ומשלימים ייקבעו בתקנות ייעודיות.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "התפתחויות טכנולוגיות מאפשרות שימוש בכלים דיגיטליים ואלקטרוניים מתקדמים גם בסיוע למשטרה במאבק בפשיעה, במניעת עבירות ובשמירה על שלום הציבור וביטחונו. בשנים האחרונות הפיתוחים הטכנולוגיים מאפשרים שימוש יעיל גם במערכות צילום מיוחדות המאפשרות ניתוח של החומר המצולם, גיבוש ועיבוד מידע המתקבל מהמערכות בזמן אמת. מערכות מסוג זה משפרות את יכולתן של רשויות האכיפה לבצע את תפקידיהן ולממש את אחריותן, ומייעלות את פעילותן. לצד זאת, בשימוש במערכות צילום מיוחדות קיימת פגיעה בזכותם החוקתית של המצולמים לפרטיות. זאת, בייחוד בשים לב לכך שמרבית האנשים המצולמים על ידי המערכות ושמידע עליהם נאגר בהן, מצולמים בדרך מקרה, כאשר אין כל חשד לגביהם או צורך אחר לצלמם. לכן, על השימוש במערכות צילום מיוחדות להיעשות באופן שאינו פוגע בפרטיות מעבר לנדרש.

מטרת חוק זה היא להסדיר היבטים מסוימים של הצבה של מערכות צילום מיוחדות במרחב הציבורי ושימוש בהן על ידי משטרת ישראל. מדובר במערכות צילום הכוללות יכולות עיבוד המאפשרות צילום של אובייקטים והשוואתם למידע מזוהה שהוזן למערכת בעניינם, באופן שעשוי לאפשר לזהות את האובייקט המצולם אם הוזן מידע כאמור. השימוש המשטרתי במערכות צילום מיוחדות יכול שייעשה בדרך של הכללה מבעוד מועד של פרט זיהוי על אודות חפץ מסוים, באופן שמאפשר למערכת לספק התראה כאשר פרט זה נקלט בעדשות המצלמה בזמן אמת, או בדרך של בדיקה בדיעבד של צילומים שנקלטו במצלמות. שימושים אלה מאפשרים למשטרה להתחקות אחר זהותם ומיקומם של חשודים בביצוע עבירות, ולכן מהווים כלי יעיל ואפקטיבי לצורך גילוי ומניעה של עבירות ומילוי תפקידי המשטרה בשמירת הסדר הציבורי והגנה על שלום הציבור וביטחונו".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אביחי בוחבוט
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו