יום ראשון, 08/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

אושר בממשלה: הפסקת רכש של כלים חד פעמיים במשרדי הממשלה

נוסף על איסור הרכש למשרדים, יאסר שימוש בכלי אוכל חד פעמיים באירועים המאורגנים על-ידי הממשלה. למי שירצה דווקא חד פעמי יאלץ לשלם בנפרד

13:21 ,08/05/22
קרדיט: ללא
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הממשלה אישרה היום (א'), הצעת מחליטים להפסקת רכש כלי אוכל חד פעמיים במשרדי הממשלה וביחידות הסמך. החלטה זו באה כחלק משמעותי מהתמודדות עם נזקי פסולת הפלסטיק וצמצומה במקור, וכחלק מצעדים נוספים דוגמת החלת מיסוי על כלי האוכל החד-פעמיים מפלסטיק והרחבת חוק הפיקדון על בקבוקי משקה גדולים.

לאור החשיבות שרואה הממשלה בצמצום כמות הפסולת, מתן דוגמה להתנהלות סביבתית והפחתת ההשפעות החיצוניות השליליות הנובעות מפעילותם של משרדי הממשלה, לפי ההחלטה שהגישה השרה להגנת הסביבה, החל מחודש נובמבר 2022 יאסר רכש של כלי אוכל חד פעמיים במשרדי הממשלה וביחידות הסמך, למעט בתי חולים ויחידות מבצעיות בכוחות הביטחון, ככל שיתעורר צורך כזה.

נוסף על איסור הרכש למשרדים, יאסר שימוש בכלי אוכל חד פעמיים באירועים המאורגנים על-ידי הממשלה. כמו כן, בחדרי אוכל או קפיטריות במשרדי הממשלה או בקריות הממשלה לא יחולקו בחינם כלי אוכל חד פעמיים לסועדים, וניתן יהיה לספקם רק בתשלום נפרד.

רכש של כוסות חד פעמיות יתאפשר אך ורק עבור שלוחות ונקודות שירות שבהן מקבלים קהל באופן קבוע בהיקף של מעל 100 מבקרים ביום. רכש הכוסות במקומות אלה יהיה עבור קהל המבקרים בלבד, ולא עבור עובדי המשרד או אורחיהם. עבור נקודות אלו ייבחנו חלופות בעלות השפעה סביבתית פחותה.

מבדיקה שערך מנהל הרכש עולה כי עלות השימוש בכלים חד פעמיים במשרדי הממשלה (ללא גופי ביטחון וללא בתי חולים ממשלתיים) הגיעה בשנת 2019 ליותר מ-5 מיליון שקל. איסור הרכש צפוי לחסוך בטווח הארוך עלויות לממשלה, בעיקר לאחר כניסתו לתוקף של המס החדש על כלים חד פעמיים.

במשרד להגנת הסביבה הופסק השימוש בכלי אוכל חד פעמיים העשויים פלסטיק והרכש ב-2019. לצורך מעבר לשימוש בכלים רב פעמיים על-ידי עובדי המשרד, נרכשו מגוון כלים רב פעמיים עבור עובדי המשרד ותוגברו שירותי הדחה.

הממשלה קוראת ליו"ר כנסת ישראל, מבקר המדינה, החברות הממשלתיות והרשויות המקומיות לאמץ כללים ברוח החלטת ממשלה זו ולפעול להפסקת השימוש בכלים חד-פעמיים גם אצלם.

משרדי הממשלה ידווחו לממשלה על הפעולות שהם נוקטים כדי ליישם החלטה זו. בדיווחי המשרדים יציינו את המצב הקודם (כמות הכלים החד-פעמיים שנרכשו על-ידי המשרד ועלות ההשקעה הכספית); פעולות (שהמשרד ביצע או מבצע לטובת צמצום השימוש בכלים חד-פעמיים והנזק הסביבתי הנובע מכך) וכן רכש ושימוש נותר.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של חיים וולף
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו