שבת, 05/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

אושר בכנסת: נפגעי פעולות איבה יוכלו לקבל פיצוי מהרשו"פ

אושר בטרומית: נפגעי פעולות איבה יוכלו לקבל פיצוי מהרשות הפלסטינית מבלי שתיפגע זכותם לתגמולים מהביטוח הלאומי

17:11 ,06/03/23
דוברות הכנסת/נועם מושקוביץ
קרדיט: דוברות הכנסת/נועם מושקוביץ
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה – זכאות לתגמולים ולפיצויים לפי חוק אחר, התשפ"ג-2022, של חברת הכנסת שרן מרים השכל, אליה הוצמדה הצעה של ח"כ שרון ניר. 17 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת העבודה והרווחה.

מוצע לקבוע כי נפגעי פעולות איבה יהיו זכאים לקבל תגמולים לפי חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה וכן לקבל במקביל פיצויים על נזקים שנגרמו להם עקב אותו מאורע (למעט פיצויים מהמדינה), מבלי שתפגע זכותם לתגמולים.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: " לאחרונה קבע בית המשפט כי הרשות הפלסטינית תישא באחריות נזיקית לכל פיגוע שבגינו היא משלמת משכורות למחבלים. חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה, התש"ל1970, קובע כי לא ניתן לקבל תגמול נזיקין גם מהחוק וגם פיצוי נזיקי לפי חוק אחר. נפגעי פעולות האיבה נאלצים למעשה להחזיר לביטוח הלאומי את מלוא הפיצויים שקיבלו ממנו על מנת לקבל את פיצויי הנזיקין מהרשות הפלסטינית. עובדה חוקית זו הופכת את ההליך המשפטי אל מול הרשות הפלסטינית ללא כדאי מלכתחילה.

מצב זה לא תקין ולא מוסרי, יש למצות את הצדק אל מול הרשות הפלסטינית. על מדינת ישראל ואזרחיה להטיל על הרשות הפלסטינית כל סנקציה אפשרית כאשר רשות זו מעניקה פרס כספי בעבור רצח יהודים ומתמרצת את המחבלים הארורים בדרכם אל הפיגוע הבא. בנוסף, מן הראוי שנפגע פעולות איבה יקבל פיצוי גם מהרשות הפלסטינית וגם מהביטוח הלאומי."

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אלחנן כהן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו