חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם
אושר בטרומית: חובת הקלטה של עסקה טלפונית ושמירתה לחצי שנה
הסיבה: צרכנים רבים המבצעים עסקאות באמצעות הטלפון, מתלוננים על פער בין תנאי העסקה כפי שסוכמו, להבנתם, עם נציגי העוסק בעת ההתקשרות
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון – חובת הקלטה של עסקה טלפונית), התשפ"א של חבר הכנסת איתן גינזבורג משיב במשולב, אליה הוצמדו הצעות של חברי הכנסת אורלי לוי אבקסיס ואימאן ח'טיב יאסין. 21 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הכלכלה.
מוצע לחייב עוסק המתקשר עם צרכנים בעסקאות באמצעות הטלפון, להקליט את שיחת ההתקשרות בעסקה, ואם מחיר העסקה אינו זניח, בהתאם לסכום שיקבע שר הכלכלה והתעשייה בתקנות, יהיה על העוסק לשמור את ההקלטה למשך תקופה שלא תפחת משישה חודשים. לפי המוצע, במהלך תקופה זו, הצרכן יהיה רשאי לדרוש את קובץ השיחה המוקלטת מן העוסק, והעוסק יהיה חייב להעביר לו את הקובץ.
בדברי ההסבר נכתב: "צרכנים רבים המבצעים עסקאות באמצעות הטלפון, מתלוננים על פער בין תנאי העסקה כפי שסוכמו, להבנתם, עם נציגי העוסק בעת ההתקשרות הטלפונית, לבין תנאי העסקה הכלולים במסמך הכתוב המגיע לידיהם לאחר מכן. תלונות רבות מתייחסות לכך שהעוסק או נציגו הכחישו את תנאי ההתקשרות, כפי שהוסכמו לטענת הצרכן. בכל מקרה, לצרכן אין כל ראיה על מנת להוכיח בדיעבד את טענותיו."
חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים