יום ראשון, 06/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » יהדות

אוקראינה איימה למנוע כניסת ישראלים לאומן בראש השנה

נשיא אוקראינה זלנסקי איים למנוע מאזרחים ישראלים להיכנס לאומן בראש השנה, במחאה על יחס ישראל לפליטים אוקראינים • כל הפרטים

15:09 ,20/08/23
שאטרסטוק
קרדיט: שאטרסטוק
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

מתיחות דיפלומטית נוצרה בימים האחרונים בין ישראל לאוקראינה, על רקע מדיניות הגירה ויחס הרשויות בישראל כלפי פליטים אוקראינים. בשיאה, איים נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי כי ימנע מאזרחים ישראלים את הכניסה לעיר אומן לתפילות ראש השנה, אם לא ישתנה היחס כלפי בני עמו.

בנאומו השבועי לאומה אמר זלנסקי: "יש להבטיח את זכויות המהגרים האוקראינים שנמצאים במדינות השונות". הוא הוסיף במפורש כלפי ישראל: "אם לא ייפסק גירוש האוקראינים מישראל, תיאסר כניסתם של ישראלים לאומן. אוקראינה תבטל את הסכם האשרות עם ישראל".

גם שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק, התבטא בחריפות בראיון לתקשורת האוקראינית: "אוקראינה לא תסבול השפלה של אזרחים בכניסה לישראל. נעצור את הסכמי הויזה הדו-צדדיים". הוא הוסיף כי "לא יעלה על הדעת שנארח עשרות אלפי ישראלים באומן, תחת סיכון ביטחוני גבוה, ובמאמץ לוגיסטי רב, כשמנגד ממשלת ישראל מתעללת באוקראינים המגיעים לישראל".

מנגד, שר הפנים והבריאות משה ארבל דחה את הטענות ואמר: "אני דוחה מכל וכל את הטענות על השפלות אזרחי אוקראינה בכניסה לישראל. מדיניות ההגירה הישראלית מקבלת בברכה תיירים ממדינות רבות לרבות מאוקראינה."

נראה כי המשבר הדיפלומטי בין המדינות ימשך וילווה אותנו בימים הקרובים. מאות אלפי מתפללים ישראלים מתכננים להגיע לאומן לרגל ראש השנה, וגורל ביקורם תלוי כעת בהתפתחויות הפוליטיות. יש לקוות שהצדדים ירככו עמדותיהם לטובת אזרחיהם.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו