יום חמישי, 04/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

אברך פרץ לדיון בבג"ץ: "נמות ולא נתגייס, לא יעזור לכם" • צפו

במהלך דיון סוער בבג"ץ על סוגיית גיוס בני ישיבות, אברך פרץ לאולם וקרא: "נמות ולא נתגייס! זה לא יעזור לכם". לטענתו, הוא מייצג את רוב הציבור

17:30 ,02/06/24
צילום מסך
קרדיט: צילום מסך
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

דיון מתוח התרחש היום בבית המשפט העליון סביב סוגיית גיוס בני ישיבות לצה"ל, כאשר אברך חרדי פרץ לאולם הדיונים וקרא בקול: "זה לא יעזור לכם כלום. אנחנו נמות ולא נתגייס!".

האברך, שלא זוהה בשמו, טען כי הוא מדבר בשם רוב הציבור החרדי, אשר לדבריו מתנגד נחרצות לגיוס בחורי ישיבות לשירות צבאי. "ככה אנחנו מחנכים את הילדים שלנו", הכריז , "רוב הציבור שלנו ככה. אני יהודי. אני בא להסביר את המציאות".

דבריו הנחרצים של האברך, הפרו את הסדר באולם והובילו להוצאתו המיידית על ידי סדרני בית המשפט. אולם, גם מחוץ לאולם הוא המשיך להשמיע את מחאתו אל מול נציגי התקשורת שהמתינו בחוץ.

"אני יהודי כשר שמייצג את רוב הציבור", חזר האברך על עמדתו בראיון אקטואלי, "רוב הציבור אומר שלא יעזור לכם כלום. לא באתי לענות אלא להסביר את המציאות. שום דבר לא יעזור לכם. נמות ולא נתגייס. יעזור בג"ץ? זה לא יעזור לכם כלום".

בדיון עצמו, שהתנהל תחת אווירת מתיחות לאחר ההפרעה, הציגו נציגי הממשלה את הקשיים הכרוכים בגיוס המוני של אברכים. "זה לא אפשרי מבחינת אורח החיים בצבא", טענו, בהתייחס לצביון הדתי והתרבותי הנבדל של הציבור החרדי. מנגד, עמדת בג"ץ הייתה כי קיים מאגר גיוס פוטנציאלי של עד 63 אלף חרדים שניתן וראוי לשלבם בשירות הצבאי.

צפו

קרדיט: לפי סעיף 27 א

קרדיט: לפי סעיף 27 א

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מאיר זר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו