יום שלישי, 21/05/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » היסטוריה

תגלית נדירה בבנימין: נחשף מרכז לייצור כלי אבן מימי בית שני

במהלך עבודות הרחבת כביש 437 התגלו שרידי מרכז ייצור עתיק לכלי אבן מימי בית שני. זוהי תגלית נוספת באזור, לאחר חשיפת מרכז דומה לפני 30 שנה.

16:13 ,18/09/23
מתפ״ש
קרדיט: מתפ״ש
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

במסגרת העבודות להרחבת כביש 437 אשר נמצא בין היישוב ׳אדם׳ לכפר חיזמא, התגלו על ידי יחידת קצין מטה ארכיאולוגיה במנהל האזרחי שרידי חציבות קדומות ואף מרכז לייצור כלי אבן שהיו בשימוש בתקופת בית המקדש השני.

בשל העובדה שבתקופת בית שני היה נהוג להשתמש בכלים העשויים מאבן, כלי אבן התגלו ומתגלים כמעט בכל אתר בצורות שונות – כוסות, קערות, מגשים ועוד כלים שונים המסוגננים ומעוצבים בקפידה.

בחפירה המנוהלת על ידי גורמים מיחידת קצין המטה לארכיאולוגיה במנהל האזרחי, נחשפו שרידים לא רק של כלים, אלא של מרכז ייצור שלם אשר כוללים כמה מחצבות הסמוכות זו לזו.

לפני כ-30 שנה, נחשף מרכז לייצור כלי אבן נוסף על ידי יחידת קצין מטה ארכיאלוגיה, גם הוא נמצא בסמוך לכפר חיזמא, המשותף לשני המרכזים הוא ששניהם מלמדים כי ככל הנראה, איזור זה שימש כמרכז הכריה, הייצור וההפצה של כלי אבן לירושלים וסביבתה.

קצין המטה לארכיאולוגיה במנהל האזרחי, בני הר-אבן: ״המנהל האזרחי ימשיך לפעול לילות כימים למען שמירת האתרים והממצאים הארכיאולוגיים ביהודה ושומרון, שאלו הם חלק מאוצרות ותרבות האיזור. זוהי זכות גדולה לבצע את החפירות ולגלות עולם עתיק ועשיר מתחת לאדמת המרחב. כולנו זוכים להיכרות והצצה לחיים מלאים בתרבות ויוקרה שידע המרחב לאורך הדורות בזכות גילויים יוצאי דופן אלו״.

מתפ״ש

קרדיט: מתפ״ש

מתפ״ש

קרדיט: מתפ״ש

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליה מן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו