יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » דעות

שני צדדים לדגל

על יום העצמאות, על חרדים וחילונים ועל המכנה המשותף

18:10 ,23/04/23
קנבה
קרדיט: קנבה / דגל ישראל מתנופף
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בתקופה האחרונה התרבו והתרחבו הסדקים בין החברות השונות בארץ, בין התרבות המערבית-חילונית לבין זו הדתית/חרדית שמרנית לפלגיה השונים, הפערים שהיו קיימים באופן טבעי זה שנות דור מיום היווסדה של המדינה הולכים ומתרחבים עם השנים, חלק מהפעמים מדובר בשנאה נוטפת לכל מה שהיהדות החרדית מייצגת (מיודענו יאיר לפיד, אביגדור ליברמן ועוד) ופעמים אחרות מדובר בהליך טבעי שקורה כאשר תרבויות שונות שמתקיימות תחת קורת גג אחת כגון הפולמוס הציבורי בנושא חוק הגיוס או ההתנהלות בתקופת הקורונה.

עתה, ערב חג העצמאות או חג אידם כמו שיקפידו לכנותה חסידי סאטמר וקהילות הקנאים, אנחנו עומדים בעיצומה של אחד המשברים הקשים שחווינו כחברה ב-75 שנות קיומה של מדינת ישראל (המהפכה המשפטית), משבר שמכאן והלאה נוכל או לעלות ולהיבנות כחברה חסונה וחזקה או להחלש יותר ח"ו. בצורה סימבולית הפילוג מקבל פנים חדשות ביום כה רגיש כאשר משני הצדדים עומדים שנים האוחזין בדגל זה אומר כולה שלי וזה אומר כולה שלי: אלו ואלו רואים את הדברים מנקודת מבטם וזועקים בגרון ניחר שהצד השני טועה ומטעה, הצד שחוגג את יום העצמאות זועק קדוש קדוש קדוש ורוצה שכל אזרחי המדינה יקחו חלק פעיל בכלכלתה של המדינה, בביטחונה בחוסנה הציבורי ובכל אספקט אפשרי ביחס למדינה, הצד השני זה שלא חוגג את יום העצמאות ליבו נקרע כל פעם שהוא רואה או שומע רכב שנוסע בשבת, ליבו שותת דם כל פעם שהוא רואה מראות פריצות במרחב הציבורי והוא מאבד את עשתונותיו כשהוא קורא בחדשות על עוד פסק דין שערורייתי מבית מדרשו של אהרן ברק.

האמת היא, שאלו ואלו דברי אלוקים חיים ואני לא מתיימר לבוא ולהגיד מה נכון ומה טעות מה טוב ומה רע מה מותר ומה אסור, אני יש לי רק חלום אחד קטן שביום עצמאות הזה או הבא או מתישהוא בעתיד, אנחנו נראה שתי תרבויות שונות שגרות במדינה אחת כל אחד במקומו שלו בלי לנסות לכפות את דעתו על האחר, חברה בריאה וחסונה שמסוגלת להכיל את הצד השני ולכבד גם אם אני באופן אישי לא מסכים איתם, ואם מותר לי להגזים בחלומותי אסיים במילות התפילה שתיקן ר' אלימלך מליז'ענסק: "אדרבה ותן בליבנו שנראה כל אחד מעלת חברנו ולא חסרונו" מי ייתן ונזכה גם לחיות בהרמוניה עם האחר ושנראה כל אחד את החיובי שבשני.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

5 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. רחלי הגיב:

    קראת לזה "המהפכה המשפטית" אתה מתכוון הרפורמה המשפטית נכון?

    1. אוריאל הגיב:

      חחח איזה מצב הגענו

  2. עובדיה לוי הגיב:

    אמן לו יהיה, שלום בין כל הפלגים שבנו נראה שהמצב שלנו בכי רע

  3. ישראל הגיב:

    זמן המשיח, ה מפריד את הטוב והרע, לדעתי המצב שיש בארץ טוב ולא רע, ככה אנו מגלים את פרצופם האמיתי של הרבה ששיחקו אותם בעד עם ישראל ותורת ישראל ועכשיו מתגלים במערומיהם

  4. פנחס מן הגיב:

    יפה מאוד, טור מחבר ואוהב בידוק מה שצריך בימים קשים לו

כתבות נוספות של יעקב יצחק
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו