יום חמישי, 04/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » דעות

עצמאות טוב או לא?//טור אישי

האם אנו בתור חרדים צריכים לייחס חשיבות כלשהי ליום העצמאות או להמשיך כהרגלנו והאם בכלל אנו צריכים לשמוח במדינה

16:28 ,01/05/22
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ביום חמישי הקרוב ד' אייר (5/4) יחגגו בישראל את יום העצמאות ה-74 של מדינת ישראל, והשאלה הגדולה איך בכלל צריכים להתייחס ליום הזה. ועל כך בשורות הבאות.

כידוע בראשית זמנה של מדינתנו בא ראש הממשלה דאז דוד בן גוריון שר"י וטייל ברחובות ארצנו הקדושה וכאשר ראה ילד חסידי עם פאות מסולסלות על אוזניו תפס את הפאות ואמר זה (הפאות) לא יהיה פה עוד 20 שנה, וכידוע שראשי המדינה דאז ניסו למחוק כל סממן יהודי מארץ ישראל וכמו ששלחו את הילדים לקיבוצים על מנת שירדו מדרכם הישרה ויתעו בדרך כמו כל אותם אחינו התועים דאז.

אם כן אני רוצה להקדים שאין לדעתי שום בעיה לחגוג על זה שיש לנו מדינה וסו"ס עם ישראל יושב בארצו ויש לימוד תורה שלא היה בעולם מזמן בית שני וודאי שבסופו של דבר יצא טוב מזה שהוקמה מדינת ישראל, שאנו לא צריכים (הכל בעזרתו יתברך דאם ה' לא ישמור עיר שוא שקד שומר) לפחד מאינקוציזיה או ממסעות הצלב ופרעות ת"ח ות"ט ועוד הרבה צרות שקרו במשך הדורות לעם ישראל וכמו השואה הארורה ועוד.

אבל אחרי כל זה אינני חושב שראוי ונכון לחגוג את עצמאותנו ביום הזה ה' באייר כי ביום הזה הוקמה מדינה שאיננה מדינה יהודית אלא מדינה שרוצה להיות ככל הגויים ולא רוצה להכיר בתורת משה וניסתה למחוק את הסממנים היהודים מהארץ ולא רק שראשי המדינה מחקו את הדת לעצמם אלא ניסו למחוק ולהשכיח את הדת גם מעולי ארצות ערב שהיו תמימים וחשבו שבארץ ישראל ודאי שכולם שומרי מצות, ועל כן קשה להיות בשמחה ביום עצוב שכזה וסליחה על החריפות היום הזה יש מן המעט מיום ט' באב.

ולכן אני חשוב שאפשר וצריך ומומלץ לחגוג את הקמת מדינת ישראל אבל בתאריך אחר לדוגמא ה' באדר, מה גם שהתאריך ה' באייר יוצא בימי ספירת העומר שעם ישראל מתאבל על 24,000 תלמידי ר' עקיבא שמתו על שלא נהגו כבוד זה בזה, וצריך להרבות על השמחה על זה שראשי השלטון התועים דאז לא הצליחו במזימתם והם הלכו ונעלמו מהעולם כלא היו והתורה הקדושה נשארת ותישאר לנצח נצחים.

ובעזרת ה' הקב"ה ישמע לתפילותינו ויביא לנו את המלך והשולט האמיתי שלנו ואת הבית האמיתי שלנו בית המקדש במהרה בימינו.

נ.ב. לגבי הלל ביום הזה ידועים מעשיהם של שתי גדולי הדור הראשון הוא הרב כהנמן זצ"ל מקים ישיבת פוניבז׳ בבני ברק שהוא אמר אני עושה מה שבן גוריון עושה הוא לא אומר הלל כך גם אני לא אומר הלל [ובהערת ביניים ישיבת פוניבז׳ עד היום בהוראת הרב כהנמן מציבה דגל ישראל ביום העצמאות למשך כ-8 שעות מעל לגג הישיבה] והשני הוא מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל שהיה אומר שאין צורך לומר הלל אך מי שרוצה לומר יכול לומר אבל בלי ברכה דאם כן ברכתו לבטלה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

9 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. ידידיה הגיב:

    הלוואי שההלל הייתה הבעיה שלנו היום, אי יש עצמאות אם אנחנו רוב בממשלה ולא מסוגלים לעשות את מה שאנו רוצים, עצמאות עלאק

  2. לך תחגוג הגיב:

    הכל נכון רק מה ששחכת זה שאין עצמאות. טובחים בנו ברחובות. עשרות יתומים, אלמנות רק לא עצמאות

    1. ישועת ה הגיב:

      בדיוק!!!! איזה עצמאות איך אפשר לדבר על לחגוג ולא משנה באיזה פורמט. ליבי כאוב על מצבנו האלמנות היתומים.

      1. אייל הגיב:

        ממש, כשהערבים מניפים דגלי פלסטין בכל מקום פה בישראל ואנחנו חוטפים אבנים בכבישים. אין עצמאות. נקודה

  3. נורמאלי הגיב:

    יפה מאוד. אני מסכים עם הגישה הזו. דרך המלך

    1. ישיבשער הגיב:

      נכון מאוד, תוכן מתון ומכבד

  4. משה ע הגיב:

    דני התותח !!!

  5. יואל הגיב:

    זה שאתה מזיז את היום אתה פותר רק את העניין של העומר. עדיין לחוג כזה יום שבה קמה מדינה שמתהדרת להיות יהודית אבל הולכת בחוקות הגויים כפי שציינתה זה לא סיבה לשמחה!!

  6. בניהו הגיב:

    אין על הטורים השפויים שלך דניאל. חזק ואמץ

כתבות נוספות של Yossi Cohen
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו