יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » דעות

למה לא ללכת לראות את המטס

הטייסים שאיימו לא לשרת אם תיושם הרפורמה המשפטית נהגו בסחטנות. בשביל מה ללכת למטס יום העצמאות? לראות איך בריונים מטיסים אוירונים?

11:45 ,07/04/23
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

חיל האויר הוא חלק מרכזי בכוח הצבאי של ישראל. ולכן הטייסים שאיימו להפסיק להגיע למילואים אם הרפורמה המשפטית תצא לפועל, הם סחטנים. יש הבדל בין אזרחים שיוצאים להפגין על משהו שמפריע להם, לבין מי שמאיים. הם אמרו: אנחנו לא מבינים במשפט יותר משומר בסופר, אבל בגלל שאנחנו חיוניים אז ננצל את זה לכפות את דעתנו על מי שחושב אחרת. 

למען האמת זה לא רק כי הם חיוניים, אלא כי חיל האויר הוא גם חיל יוקרתי. ככה זה, מטוס קרב עושה רושם על אנשים בעצם המראה שלו. כך שאותם טייסים סרבנים שניצלו את היוקרה של ה-f15 שלהם, הם גם יהירים.

הטייסים בעצם אמרו: "אנחנו יודעים שאם לא נטוס זה יפגע בביטחונה של מדינה שלמה, ובצבא שהשקיע מיליונים בהכשרה שלנו. אנחנו יודעים שסחטנות היא מושג אלים שלקוח מעולם הפרוטקשן. ואנחנו גם יודעים שאנחנו פועלים נגד ממשלה שנבחרה ע"י רוב העם. אבל אם היא מעיזה לחשוב אחרת מאיתנו אז לא נתייצב, כי אנחנו יכולים. זה מה שאנחנו חושבים ונראה שסיימנו את השיחה בנושא".

שדרת הפיקוד כולה שותפה להפעלת הלחץ האלימה הזאת. כי מהמפקד הישיר בטייסת ועד שר הביטחון,  כולם היו צריכים להדיח את ראשוני הסרבנים ובכך לגדוע את התופעה בתחילתה. אבל הם החליטו להכיל אותה ונתנו מהיום לגיטימציה לסרבנות פוליטית בצבא. יש לי מחשבה פרועה שאם היו טייסים כאלה בתקופת ההתנתקות לא היו "מכילים אותם",  אבל זה כנראה חשד בכשרים ואני סתם צריך לעבוד על חשיבה חיובית.

אם הטייסים, שהתגלו לפתע כבעלי עקרונות ולא כחיילים הכי שחצנים בצה"ל, היו פורשים במחאה מהצבא, עוד היה אפשר איכשהו להעריך מי שבשביל עקרון מסכימים לוותר על כנפי הטייס (ולפגוע בביטחון של כולם). אבל הם לא התאבדו לוותר על השירות היוקרתי, ורק איימו. היה להם די לראות את שלושת ערוצי הטלויזיה ושתי תחנות הרדיו הממשלתיות, כדי להבין שאין צל חשש שהם יוזמנו לשיחת הבהרה.

טייסי המילואים עשו הכל כדי להרוס את אחת הפרות הקדושות האחרונות בישראל, שהצבא מעל מחלוקות. והם הצליחו. שום דבר כבר לא יחזיר לאחור את התקדים החדש, שלגיטימי שחיילים מקו הלחימה הראשון יעזבו הכל ברגע שאיזה ממשלה לא תבוא להם טוב בעין.

לכן אני לא רואה עניין ללכת להסתכל ביום העצמאות על איך סחטנים יודעים להטיס אוירון, וכל אחד יחליט אם אלה מי שראויים להערכה שלו. הייתי שמח אם הסרבנים הנועזים היו גם מפסיקים בכלל את ההתנדבות על-תנאי שלהם ועוזבים את החיל. מי רגוע כשבריונים מגינים עליו?

 

לחיילי הסדיר אסור לשבות על פי חוק, ויש לקבוע שגם לחיילי מילואים יאסר להפעיל את נשק הסרבנות, אחרת יודחו מהשירות. טיבה של סרבנות, בפרט של גוף יוקרתי כמו חיל האויר, שהיא מחלחלת גם לסדיר. ראינו את זה עכשיו. מכיון שצפויים פה עוד ויכוחים, על המדינה להחליט ממש מהר אם היא מחסלת תופעה שיכולה להגיע עד להרס הצבא.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

6 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. יאיר הגיב:

    חחחח אתה שנון 🙂

  2. שלמה לוי הגיב:

    חלאס, כאילו שזה מדגדג למישהו אם אתה רואה או לא, מאיים על אגד, תרים תראש שנייה תהנה מהעוצמה שה נתן לאדם ותמשיך הלאה להלחם על מה שחשוב לך

  3. מוטי הגיב:

    אתה כותב כאן דברים שנאמרו מפי המשגיח בישיבה קטנה שלי לפני כמה עשורים וממש רלוונטים גם להיום ואפילו יותר מאז

  4. דוד ישראל הגיב:

    חחח בריונים ממש כך!!

  5. לימור הגיב:

    אל תדאג הטייסים לא מחכים לכפיים של בני ברק, מעל ת"א וכפר שמריהו עושה להם את זה יותר

  6. אור מ הגיב:

    והנה התגובה של חמאס כי הם הרגישו שאנחנו לא מאוחדים והטייסים שלנו עושים טובה…

כתבות נוספות של יוחנן פלוטקין
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו