שבת, 05/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » דעות

להתמודד עם השדים הפנימיים

מאמר על השדים הפנימיים שעלינו להביס על מנת להגיע לצמיחה אישית

01:56 ,25/06/24
הפתגם - ברק ינקו, התמונה - DELL-E
קרדיט: הפתגם - ברק ינקו, התמונה - DELL-E
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

אז מהם השדים הפנימיים בעצם? מדוע הם כאן? איך אנחנו יכולים להביס אותם? 

בכול אחד מאתנו יש שדים פנימיים, פחדים, מעצורים, חומות שבנינו. כול אחד מאיתנו קורא לזה בשם אחר, אך מדובר באותו הדבר. בדברים שבנו שהוטמעו בנו בעקבות אמונות מגבילות או חוויות שחווינו, ושמפריעים לנו לממש את מלוא הפוטנציאל שלנו. 

הראשון – "אני לא יכול לעשות את זה"

פעמים רבות אנחנו לא מנסים דברים בגלל האמונה המגבילה שאומרת לנו שאנחנו לא מסוגלים לעשות משהו, או שאנחנו לא טובים במשהו. הדבר הזה נובע מחוויות של כישלון מהתחום בעבר, או מאנשים שאמרו לנו שאנחנו לא יכולים, או מכול דבר שגרם לנו להאמין שאנחנו לא יכולים לעשות משהו. 

האמת היא, שאנחנו מסוגלים לעשות כול מה שנאמין שאנחנו מסוגלים לעשות. אין משהו שאנחנו לא יכולים לעשות, אם רק נרצה ונשקיע. ואין חלום שלא נוכל להגשים. ברגע שנשבור את האמונה המגבילה הזו, נוכל לעשות כול מה שנחפוץ, בלי שאנחנו אלו שמגבילים ועוצרים את עצמינו

השני – הבנה מי אנחנו

פעמים רבות אנחנו מאבדים את הדרך שלנו לאורך החיים. מפסיקים להבין מי אנחנו, מאבדים את עצמינו, או הופכים למשהו שאחרים רוצים שנהיה. על מנת להצליח עלינו לשבת ולהתבונן לתוך עצמינו, להבין מי אנחנו, ומי אנחנו רוצים להיות. לאהוב את עצמינו אהבה שלמה, להעריך את עצמינו, ולשפר את עצמינו על מנת שנוכל להפוך למי שחלמנו להיות. 

השלישי – שלווה

על מנת להצליח עלינו למצוא את השלווה שבתוכנו, לשמור עליה, ולדאוג לה. ברגע שיש בתוכנו שלווה פנימית, אנחנו חושבים בצורה צלולה יותר, ומסוגלים לפתור את האתגרים שבחיינו, וגם לפעול בצורה נכונה יותר.

מרבית הפעמים אנחנו מאבדים את השלווה מדברים שאין לנו באמת שליטה עליהם, או שאנחנו נותנים לאדם אחר את הכוח לגרום לנו לאבד את השלווה, דבר שאסור לנו לעשות. אסור לנו לאבד את השלווה בגלל אנשים אחרים. 

משפט יפה שאני אוהב ושיכול לעזור על מנת לשמור על השלווה הוא "אֵלִי, תֵּן בִּי אֶת הַשַּׁלְוָה לְקַבֵּל אֶת הַדְּבָרִים שֶׁאֵין בִּיכָלְתִּי לְשַׁנּוֹתָם, אֶת הָאֹמֶץ לְשַׁנּוֹת אֵת אֲשֶׁר בִּיכָלְתִּי, וְאֵת הַתְּבוּנָה לְהַבְדִיל בֵּינֵיהֶם"

הרביעי – כניעה לדחפים

פעמים רבות אנחנו נכנעים לדחפים שלנו, בין אם זה אוכל, סיגריות, אלכוהול, סטוצים, סמים וכד. אנחנו מאבדים את המסלול שלנו ומתמכרים לדחפים האלו מכיוון שהם קלים יותר מלהתמודד עם המציאות, מלפעול על מנת לשנות. זו בריחה שנותנת לנו אשלייה של מציאות אחרת, אך אחרי שההשפעה פגה אנו חוזרים למציאות שממנה רצינו לברוח, חלשים יותר, עם חרטה גדולה יותר, ועם פחות אנרגיה להילחם ולנצח.

לכן, במקום להיכנע לדחפים ולברוח מהמציאות, עלינו להתמודד עם המציאות, ולהבין איך אנחנו מגיעים מהמצב המצוי למצב הרצוי, למקום שאנחנו שואפים אליו, ולהגשמה עצמית.

החמישי – הפחד מבדידות חברתית

פעמים רבות אנו חוששים להיות לבד. חוששים מנידוי חברתי. חוששים שיעזבו אותנו. 

דבר זה גורם לנו לפעמים למכור משהו מעצמינו על מנת להשאיר את אותם אנשים בחיים שלנו, והן זה משנה אם זה למכור את הגוף שלנו, את הכבוד העצמי שלנו, את מי שאנחנו, אנחנו מוכרים מה שאנחנו חושבים שישאיר את אותם אנשים בחיים שלנו, וייתן לנו אשלייה שהם איתנו, שאנחנו לא לבד. 

הדבר הזה הרסני מכיוון שתחושת הבדידות עדיין קיימת בנו, כי אנחנו יודעים שזה לא אמיתי, שברגע שנפסיק לתת את ה"התשלום" (בין אם זה תשלום מיני או תשלום של התנהגות וכבוד עצמי), אותם "חברים" שלנו יעזבו ונישאר לבד. לכן אנחנו חיים תמיד בפחד ולא באמת מרגישים את מה שאנחנו רוצים להרגיש. 

ברגע שאנחנו לומדים להעריך את עצמינו, ולומדים להיות לבד עם עצמינו גם, ולא לפחד מזה, אנחנו לא פוחדים להעיף מהחיים שלנו אנשים שרק רוצים לנצל אותנו, או נשארים איתנו רק כול עוד אנחנו נותנים להם "תשלום" ומצייתים, ולפנות את המקום לאנשים שבאמת רוצים להיות איתנו.

עלינו לזכור, אף אחד לא עושה לנו טובה שהוא בחיים שלנו, אך עלינו להעריך כול אדם שנמצא שם, ולצפות להערכה הדדית. ומי שלא, מוזמן ללכת

השישי – לא לוותר על החלומות שלנו

פעמים רבות אנו מוותרים על החלומות שלנו, על החלומות שהיו לנו, כתוצאה מאנשים שאומרים לנו לוותר, או מכישלונות כאלו ואחרים, או מכול דבר שגורם לנו לא לרצות להמשיך. 

עלינו לזכור, כי אסור לנו לוותר על החלום שלנו, ושאין חלום שלא ניתן להשיג. ברגע שאנחנו מבינים ושוברים את כול שאר המחסומים, אנחנו לומדים להיות "חרשים" לאנשים שאומרים לנו שאנחנו לא מסוגלים, ולשמוע רק את מה שיכול לקדם אותנו (כולל ביקורות, כול עוד היא ביקורת בונה ולא הורסת). 

 

אז בואו נזכור, באחריותינו להביס את השדים הפנימיים שבתוכנו, ולהיות הגירסה הטובה ביותר שאנחנו יכולים להיות. 

שיהיה המשך יום נפלא לכולנו! 🙂 

DELL-E - התמונה. ברק ינקו - הפתגם

קרדיט: DELL-E - התמונה. ברק ינקו - הפתגם

קרדיט: תוכן - ברק ינקו, סירטון - ברק ינקו, תרגום -

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

6 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אריק מן הגיב:

    שלא נדע, שדים פנימיים 🙁

    1. לכולנו יש כאלו, ובכולנו טמון הכוח להביסם 🙂

  2. עמי הגיב:

    תודה על הפוסט המעורר מחשבה! אהבתי במיוחד את הניתוח של השדים הפנימיים והדרכים להתמודד איתם. המסר על חשיבות האמונה בעצמנו והתמדה בחלומות שלנו מאוד מעודד. זה באמת מזכיר לנו שיש לנו את הכוח לשנות ולהתפתח. המשך לשתף תובנות כאלה, זה באמת מעשיר ומחזק!

    1. בנימין הגיב:

      מצטרף לדברים, השראה אמיתית

כתבות נוספות של ברק ינקו
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו