יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » דעות

לא מנצחים ככה

עם ישראל ניצח את פרעה, ויצא לגאולתו, התאחד ונהיה עם, רק כי הוא ניצח את הטרור הפסיכולוגי של פרעה מלך מצרים !

08:35 ,10/01/24
שימוש לפי סעיף 27 א׳
קרדיט: שימוש לפי סעיף 27 א׳ / ״מקוצר רוח ומעבודה קשה״
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

״ולא שמעו אל משה מקוצר רוח ומעבודה קשה״.(שמות ו׳-ט׳)

כאשר ניגשו משה ואהרון אל פרעה כדי להוציא את עם ישראל ממצרים, ידעו גם הם כי המשימה לא תהיה פשוטה, חששם הגדול היה, כי לא רק שלא ישחרר פרעה את העם אלא יגביר את סבלו ואולי אפילו גם יפתח במלחמה פיזית נגד העם המדוכא, אך כשאר עוקבים אחרי הטקטיקה שבה נהג פרעה, מגלים טפח רחב על היכולת העוצמתית של עם ישראל ועל מה באמת חושבים עלינו ״האויבים״.

פרעה ידע שבכדי לנצח או לדכא את עם ישראל אין צורך בחרבות סכינים וקידונים או בהרג פיזי, אין צורך לראות גופות או דם ברחבות, פרעה הבין שיש כח עליון המגן על העם מפני השתלטות פיזית, לכן הוא לא חיפש בהשמדה פיזית בלבד אלא שילב בסבל העם פגיעה בכח העמידה של העם, מסיבה זו אין לפרעה צורך לפתוח במלחמה חזיתית נגד העם היהודי, כדי לנצח את עם ישראל מספיק להוסיף להם משימות למכסת העבודה כמו שכתוב ״לא תוסיפון לתת תבן לעם לליבון הלבנים כתמול שלשום, הם ילכו וקוששו להם תבן". התורה מספרת שברגע שהגיעו משה ואהרון ידע פרעה, שאם עם ישראל יגיע לתודעת ניצחון, חירות או גאולה זה כבר יגמר לא טוב מבחינתו, לכן כבר בשלב הראשון הכביד פרעה את מכסת העבודה על העם, המטרה כעת היא, אסור להם לחשוב על ניצחון.

בפני פרעה עמדה האפשרות לחסל את העם בהשמדה פיזית, אבל פרעה בוחר בדרך אחרת, ״הכבדת העבודה״ ידע פרעה שהעם היהודי לא יתאחד נגד סבל השעבוד, הם יהיו עסוקים בעבודה, הם ימשיכו לבכות, לסבול, ולא משנה איזה מנהיג יגיע, אפילו צמד המנהיגים שבאים בשליחות אלוקית לא עוזרת, אומרת התורה בפרשת השבוע, השיטה של פרעה אכן עבדה, מגיעים משה ואהרון לעם ישראל מספרים להם על ניצחון, גאולה, מתן תורה, הארץ המובטחת, והעם לא מקשיב, לא מאוחד, הם עסוקים ושבויים בטרור הפסיכולוגי של פרעה – ״אם תחשוב על ניצחון ובטח אם תדברו על זה, תקבלו עוד הכבדה בעבודה״.

נשמע לכם מוכר ? אז כן הניסיון לפגוע בעם ישראל תוך שילוב של טרור פיזי ביחד עם החלשת כח העמידה והסבל של העם והאמונה בצדקת דרכו, זה לא משהו חדש, אויבינו יודעים תמיד, אחדות בעם, תודעת ניצחון, גאולה, זה השלב הכי מסוכן במלחמה, הניסיון הזה חוזר על עצמו גם בדורנו שילוב של פגיעה פיזית עם ערעור המורל הלאומי, השיטה הזו מלווה את עמנו כבר בראשית דרכו.

בדיוק כמו אצל פרעה, שפחד מהריבוי הטבעי של העם היהודי, אך לא פחות מכך הוא מפחד מפני הפיכתם של המוני בית ישראל ממשפחות רבות לעם מאוחד ומאורגן, כך בכל דור ודור אויבינו שעומדים עלינו לכלותינו רק מחכים לרגעים בהם העם מתפורר, מתפרק, לא מתפקד, ובעיקר לא מצליח להגיע לתודעת הניצחון, למחשבה על גאולה, התפרקות בעם, סבל ״והכבדת העבודה״ זה ניצחון גדול וטוב מבחינתם, פרעה ידע "ויאמר אל עמו, הנה עם בני ישראל רב ועצום ממנו" זה החשש הגדול, ניצחון על העם הזה לא יעשה באמצעות טרור פיזי, אלא באמצעות טרור פסיכולוגי, טרור שיפלג ויקרע את העם, זה הניצחון הכי גדול של אויבנו.

כאשר דעות האויב נמצאות ונשמעות בתוכנו, זה בדיוק ההגדרה של ״ולא שמעו אל משה מקוצר רוח ומעבודה קשה״. בוא נסלק מהראש את דעות האויב, נכניס לראש את תודעת הניצחון, כי רק בזכות זה עם ישראל נגאל.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

5 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. ידידיה הגיב:

    דברים נכונים ומדוייקים!

  2. דוד הגיב:

    מהמם, משהו לשולחן השבת

  3. אוריה גבריאל הגיב:

    את הטרור הפסיכולוגי הם עושים מצויין, לפחות התקשורת בישראל הבינה את זה והפסיק לפרסם את הסרטונים שלהם

  4. משה הגיב:

    יישר כח איש יקר, שנשמע רק בשורות טובות

כותרות אחרונות

עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו