יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » דעות

יום עצמאות שמח!

הצד שלא חוגג את יום העצמאות

11:59 ,24/04/23
קנבה
קרדיט: קנבה / חיל אויר
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

כשאנו שומעים את מנועי הF-15 מרעימים בשמים ביום העצמאות מה עובר לנו בראש? ייתכן שהלב שלנו מחסיר פעימה לרגע של גאווה ישראלית, או שמא אנו מלאים בהודיה כשצמרמורת קרה עוטפת אותנו בידיעה מה היה קורה אילו לא יכולנו להגן על עצמנו ירחם המרחם ואולי אתם בכלל קנאים ומתייחסים לכך באדישות כי לא אכפת לך מהחגיגות של הציונים,

 בין כך ובין כך ראוי שנזכור שיש ילדים שגרים לא רחוק מאיתנו שכאשר הם שומעים את המטוסים קורעים את השחקים מעל ביתם ליבם מחסיר פעימה עצובה, גרונם נחנק מחרדה ובעיני רוחם הם כבר רואים את התוצאות; מוות, הרס וחורבן.

אולי, הם אינם מדברים את שפתינו אבל ליבם הוא לב ילד, אולי הם שונאים אותנו אבל גם להם יש הורים, חברים, ומשחקי כדור. גם להם יש חלומות ודמיונות, תקוות ושאיפות שלעיתים לא רחוקות נמוגות בעשן הפצצות חכמות ומדוייקות.

רגע לפני שתאשימו אותי באשמת השמאלניות אני רוצה לחדד רגע; ברור לכולנו שאנחנו צריכים להגן על עצמינו אבל למרות שזה הדבר הנכון לעשות כי אין לנו ברירה ואנו חייבים להגן על עצמנו, ראוי שנזכור שיש אי שם ילדים שגם הם רוצים להיות גדולים. רק שנדע את זה, זה הכל.

ידועים דברי הגמרא במסכת מגילה (י עב), שרצו מלאכי השרת לומר שירה בשעת קריעת ים סוף ביחד עם עם ישראל, ואמר להם הקבה מעשי ידי טובעים בים, ואתם אומרים שירה? ה' עצר את המלאכים מלומר שירה אך לא את עם ישראל, ומדוע? כיון שבני ישראל זה עתה ניצלו ויצאו מחשכה לאורה בהחלט שראויים הם לומר שירה. אך אין זה משנה את העובדה שהמלאכים לא אומרים שירה כי "מעשה ידי טובעים בים" אז מי שחוגג את היום שימשיך לחגוג מכל הלב, באמת נס נעשה לנו אבל בואו לא נשכח גם ביום מיוחד זה שאי שם ישנו ילד מסכן, שגם לו זוג הורים שדואג לו והוא יקר להם מכל והם יעשו הכל כדי שתהיה לו ילדות רגילה בלי מטוסים ובלי פצצות.

חג עצמאות שמח

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

5 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אליהו שור הגיב:

    אתה מזיג כאן צד יפה נוסף בדיוק עכשיו קראתי כאן טור של גדי ויינרוט שמתייחס יותר לצד למה לא לחגוג ואני די מסכים איתו

  2. רבקי ח הגיב:

    עוררתה בי רגש, עצב ושמחה בטור אחד, אלוף

  3. פנחס הגיב:

    דברים נכונים מאוד!! אבל עדיין לקרוא ליום הזה חג? אני לא בטוח

כתבות נוספות של יעקב יצחק
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו