יום שני, 08/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » דעות

יום הזכרון לשואה/ איך אמורים להתייחס ליום הזה?

מחר (כו' ניסן 27/4) יציינו ברחבי ישראל את יום הזכרון לשאוה ולגבורה איך אנו אמורים להתייחס ליום הזה ואם בכלל

15:23 ,26/04/22
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

שוב ככל שנה ישנו שיח סביב יום הזכרון לשואה ולגבורה איך אנחנו אמורים להתייחס האם בחוסר פעילות מהנה וללא על האש או להתנהג ביום הזה כרגיל ולא לעשות שום דבר מיוחד ולהמשיך בטיולים וסעודות על האש בפארקים.

ננסה בשורות הבאות לכוון לדעה של מה צריך לעשות ביום הזה, ובעזרת ה' נקווה שנכוון לדעת תורה אמיתית.

כפי שידוע לכולנו בזמן מלחמת העולם השניה הנאצים ימ"ש הרגו וטבחו כ-6 מיליון יהודים הי"ד בכל מיני מיתות משונות ואכזריות מירי ועד תאי הגזים, עד שהקב"ה החליט שדי לסבל ועם ישראל קיבל כבר את העונש המגיע לו והגיע זמן גאלותו וכך הסתיימה לה השואה הארורה אחרי ניצחון בעלות הברית על גרמניה הנאצית.

אחרי כמה שנים מועצת האו"ם החליטה בהשראת אירועי השואה כי מגיע לעם היהודי מדינה והוחלט על מתן ארץ ישראל לעם היהודי שיקים שם מדינה.

ואכן בשנת תש"ח (1948 למניינם) הוקמה מדינת ישראל וכך כ-3 שנים אחרי קום המדינה בשנת 1951 הוחלט על קביעת תאריך ליום הזכרון לשואה, והתאירך כז׳ ניסן הוחלט כיוון שביום הזה התחיל המרד הערבי בא"י בשנת 1936 ומה שצום עשרה בטבת הוכרז כיום הקדיש הכללי לזכר קורבנות השואה כיון שזה הוחלט ע"י הרבנות הראשית עוד לפני קום המדינה וגם בגלל בעיות הלכתיות שאין לומר תחנון ומנהגי אבלות בחודש ניסן.

ולכן מה שנראה לנכון לכל אדם ולכל חרדי כי ביום הזה יש למעט עכ"פ בפרהסיא ביציאות של הנאה וכדו' ועדיף שלא לעשות על האש ביום הזה, אחרי הכל זה תאריך שהוחלט על זכרון של 6,000,000 יהודים שנהרגו בשואה הי"ד וכל אדם יחשוב אם אבא או סבא שלו היו נהרגים בשואה האם הוא היה משחק ויוצא לטיולים ביום הזה או אם אדם שאבא שלו ל"ע נפטר וביום היארצייט שלו הוא היה מטייל וכדו' האם זה נראה נורמלי.

וא"כ למה כאן שזה זכרון לעבר מפואר של העם שלנו שנגדע באחת אז לא צריך להתייחס ליום הזה וללכת לפארקים ולעשות על האש וכדו' רק בגלל שזה המדינה ה"ציונית" קבעה את זה אז אנחנו לא צריכים להצטער על מותם של הקדושים.

ולכן אני חושב שגם אדם חרדי צריך למעט קצת בכל מיני יציאות (ואני לא אומר בכלל לא אחרי הכל זה בין הזמנים וזה יומיים האחרונים לפני שחוזרים לספסלי בית המדרש) וכדו' וקצת לייחד ביום הזה זמן לתפילה ולימוד לעילוי נשמתם של 6 המיליונים שנרצחו בדם קר ומה טוב שבזמן האזעקה להגיד מספר פרקי תהילים כך שבזמן אחד יגידו רבים מעם ישראל תהלים ואין ספק שזה יועיל הרבה לנרצחים בשואה.(במאמר מוסגר לגבי האזעקה ב'ה בשנים האחרונות ירד קצת המלחמה על הנושא הזה ויש מוסכמות נרחבת בציבור החרדי כי אדם שנמצא ברחוב במקומות לא חרדים יעמוד במקומו למשך האזעקה ויאמר תהלים בזמן הזה ואם הוא נמצא במקום חרדי או בבית ימשיך כהגלו אך יגיד תהלים בזמן הזה).

ומכאן אנחנו אומרים נזכור ולא נשכח את העוול שעשו לעם היהודי בזמן השואה הארורה,ואנו מתפללים להשי"ת שיאמר די לצרותינו ויחיש את גאולתנו ויביא את משיח בן דוד במהרה ויבנה את בית המקדש אמן.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

4 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. נכד לניצול הגיב:

    לו יהיה כדברך

  2. חרדי הגיב:

    אמת ויציב, הגיע הזמן שככה יתנהג כל הציבור שלנו

  3. אברך הגיב:

    לצערנו הרב יש הרבה בחורי ישיבה שעושים ביום הזה מנגל במסגרת "בין הזמנים" וגורמים לחילול ה גדול. מקווה שהכתבה החשובה הזו תגיע אליהם..

  4. אלעד הגיב:

    ממש נכון, מסכים עם כל מילה, ככה נהגנו תמיד גם שההינו בישיבה

כתבות נוספות של Yossi Cohen
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו