שבת, 05/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » דעות

הדרך להחזרת המשילות עוברת במשרד המשפטים

הממשלה החדשה צריכה קודם כל לעשות סדר לא במשרד לבט"פ אלא במשרד המשפטים. אם עבריינים מקבלים עונשים מגוחכים לא יעזרו כל השוטרים שיתפסו אותם

21:16 ,03/11/22
קרדיט: ריקיפדיה / משרד המשפטים
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

אובדן המשילות והתגברות הפשיעה ברחבי הארץ היא מהסיבות המרכזיות לעלייתו של בן גביר. אם הממשלה רוצה לטפל בבעיה ברצינות היא צריכה לשים במשרד המשפטים שריף שישנה לגמרי את הגישה הרופסת, שקיימת במערכת המשפט יותר מדי פעמים כלפי עבריינים.

אין טעם בהשקעת מיליונים בשוטרים ובאכיפה, אם בסופו של דבר עבריין שמטיל אימה על אזרחים יוצא עם הסדר טיעון מקל או לכל היותר שהייה לזמן מה בבית המלון שנקרא כלא. ואי אפשר לפטור גנבי מלפפונים ברישום פלילי. עבריינים הם אנשים שאין להם הרבה מה להפסיד, וכלא או קנס של כמה אלפי שקלים לא מזיזים להם לעומת הבוחטות שקורצות להם כשהם שוב יחזרו למעשי עבריינות.

לא רק שזה לא מרתיע אותם, זה גורם להיפך. כי עונש קל מחדד לאוכלוסייה מסביב שמסתכלת, שהשלטון חלש ולא באמת מסוגל לטפל בבעיה. עדיף כבר לא לתפוס את העבריינים. האוכלוסיה הזאת אגב היא הראשונה לסבול מאירועי ירי וגניבות, כך שהעלמת עין פוגעת קודם כל בה.

כדי ששודדי חממות או גנבי תחמושת ישקלו פעמיים, חובה להחמיר משמעותית את הענישה. פורץ צריך לדעת שאם הוא יתפס הוא יקבל עונש מענה שהוא יסבול ממנו מרורות. אין בישראל עינויים ועבודת פרך, אבל אפשר להטיל עליו קנס בגובה משכנתא, כן כן כזה שהוא יצטרך למכור את הבית והרכב בשביל לשלם אותו, או לשלם במשך שנים רבות אלפי שקלים בחודש. וזה רק אחד מאפשרויות הענישה.

בשיקולי הרווח וההפסד לא יהיה שוה לעבריינים לבצע פשע כשמול זה יש סיכון למחיר כבד מדי. ועדיף לתפוס מעט ולתת עונש קשה, שגם משדר לסביבה שאין סלחנות, מאשר לתפוס הרבה עבריינים ולפטור אותם בעונש קל.

ברור שצריך גם הרבה שוטרים, כדי שבסוף מישהו ילכוד את העבריינים. וחייבים לנער את המשטרה, שאיבדה את האמון בקרב אזרחים שבמקרים רבים לא טורחים אפילו להתקשר אליה. אבל קודם כל צריך לשנות את הגישה בבתי המשפט. כל עוד זה לא קורה, קשה לבוא בטענות למשטרה, שמצידה רואה גם היא את ההססנות וחוסר המשילות שבתי המשפט משדרים.

זה אומר שיש צורך גם לשנות את החקיקה כך שתחייב את מערכת המשפט לתת עונשים משמעותיים. זה כבר עבודה של הפוליטיקאים, שעכשיו צריכים להוכיח שהם נבחרו בצדק.

אבל גם לפני החקיקה, יש לא מעט מקרים גבוליים שנתונים לפרשנות של בית המשפט. לכן חשוב ששר המשפטים יהיה כזה שידאג שהרוח במסדרונות בתי המשפט תהיה נוקשה כלפי עבריינים. ושופט שימצא נוקט במדיניות מקלה מדי יסתכן בעצירת הקידום שלו.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

7 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אוריה הגיב:

    נראה לי שה' קרא את כתבה שלך חחח

  2. יענקי שמעוני הגיב:

    נכון מאוד אבל נראה שממשלה החדשה לא באמת הולכת להתעקש על זה וזה יתנקם בהם בעתיד

  3. יהודה חי הגיב:

    מזה בדיוק השמאל מפחדים זה ההוכחה שמה שכתבת נכון

  4. עלק דמוקרטיה הגיב:

    לכן הם בשמאל רועדים עכשיו מפסקת ההתגברות?

  5. עוד הגיב:

    זה לא העניין של העברנים זה להחליף את השופטים שהשמאל שמו

  6. חזקי נויברט הגיב:

    עכשיו עם ממשלת ימין על מלא תהיה אפשרות לעשות את השינויים שאתה מדבר

  7. שובל הגיב:

    צודק לגמרי וזה מנ שבדיוק הם הולכים לעשות, יתחילו בפסקת ההתגברות ויגבירו קצב

כתבות נוספות של יוחנן פלוטקין
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו