שבת, 05/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » דעות

בחורי ישיבה בכנסת

בחורי ישיבות בכנסת כן או לא. סקר בנושא. שמרנים ליברלים . ניתוח הרחוב החרדי.

07:23 ,30/06/22
קרדיט: בחדרי חרדים
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

היום ליל חמישי ב דראש חודש תמוז בעזרת השם הממשלה הרעה והמנותקת תיפול ונצעד כולם למערכת בחירות תוך שנתיים. הכנסת הולכת להיות כמרקחה הרבה דרמה ואמוציות. כמו בכל פעם כנראה גם הפעם יגיעו בחורי ישיבות לצפות בנעשה מיציע האורחים. כמו בכל פעם שבחורי ישיבות מגיעים לכנסת עולה דיון האם מן הראוי שבחורי ישיבות יגיעו בכל זמן נתון לכנסת מתי שרוצים או הדבר מהווה חילול השם ופגיעה בערכי הדת והחרדיות.

לאור זאת עשיתי סקר קטנטן בטוויטר. 49 משתתפים .הצגתי להם את השאלה. והייתי קצת מופתע מהתוצאות. חשבתי שציביוניסטים זה זן נכחד שאפילו כבר לא קיים בעולם הישיבות האם בטוויטר הוא התעורר לתחיה. קצת רצינות בכל זאת סקר. נתנני ארבע אופציות לבחירה. א. חילול השם 38%  ב.זכותם ואף ראוי 28%  ג. לא מבין את השאלה בכלל 20%  ד. מסתפק 12%

העוקבים גם נימקו את דעתם ואני אפרט זאת. לפני כן אני רוצה להציג את שני המחנות העומדים לפנינו כשמרנים וליברלים בסוף אני הסביר למה.

השמרנים טוענים הכנסת הוא מקום טמא. מקום ציוני שמיוסד על ידי כופרים שמעבירים בו חוקים נגד הדת. מקום שנציגות חרדית כלל לא היתה צריכה להיות בו והסיבה שאנחנו שם כי אנחנו רוצים להציל משיני הדוב כמה שאפשר. עוד כתבו לי בחור שנכנס לכנסת הוא משיל מעליו את החרדיות ומקבל עליו את דת הציונות. נוכחות בחורי ישיבה בכנסת נותן כח לחכים החילונים לנגח בלומדי התורה. ולטעון על מה אתם מקבלים מלגת דתות פרזיטים בטלנים אוכלי חינם לכו להתגייס. זה בגדול טענת השמרנים.

הליברלים טוענים אהלן וסהלן בחורי ישיבה הם אזרחי ישראל לכל דבר וזכותם לצפות במשחק הדמוקרטי מקרוב. בחור ישיבה מספיק חכם לעשות הפרדה בין קודש לחול והוא לא מזדהה בנוכחותו בכנסת בציונות. החכים ששונאים את החרדים ומשתמשים בנוכחותם לנגח בלומדי התורה יעשו זאת תמיד ואין לנו מה להתחשב בדעתם כלל. גם אם דוס ילך בתל אביב יש סיכוי שירימו לו אצבע משולשת או ירססו לו איזה קללה אז לכן לא נלך יותר בתל אביב. יש מניעה לחרדי להיכנס  לעזרת ישראל הכותל הרפורמי בגלל שנתנו את המקום לרפורמים.  אבישי בן חיים כתב לי לא נורא לומדים מה לענות לאפיקורסים. זה הדעה הליברלית.

המחלוקת הזאת בין השמרנים לליברלים היא מחלוקת ענקית. היא מעבר לשאלה האם ראוי נוכחות בחורי ישיבה בכנסת כן או לא. המחלוקת הזאת משקפת את הציבור שלנו הציבור החרדי. ואני יסביר מה כוונתי.

בשנים האחרונות הציבור החרדי מתחלק לשנים חלק שמקצין דעות משנה לשנה וחלק שמתמתן משנה לשנה. יש הרבה דברים שלא היו מקובלים עד היום לציבור שנכנסים לאט לאט אקדמיה מכשירים מוגנים  חשיפה לתקשורת ועוד. היום משגיחים בעולם הישיבות מדברים על אינטרנט וסמארטפון פחות על דעות והשקפה . המגמה כיום בישיבות שיהיה כמה שפחות אחוזי נשירה מי שמתחבר לגמרא מה טוב ומי שלא רק שישאר בישיבה. אין סרט בעולם שמשגיח יגיד לבחור בטלן שלא מתפקד לך לצבא זה נוגד את כל הערכים החרדיים. הציבור החרדי גם נהיה הרבה יותר ימני ביבי נהיה דמות בציבור החרדי אנחנו שוכבים בשבילו על הגדר כבר שנתיים. יש נוכחות אדירה של בחורי ישיבות במצעד הדגלים ובן גביר כבר לא מגוחך. יש סחבק כל היום בגוש הימין. ההפרדה בין חילונים לחרדים מתערערת. אז בצדק בחורים ירגישו טוב להיות בכנסת זה הבית שלנו למה לא. האם זה טוב או לא. האם זה שוליים או כביש. אני משאיר לכם לחשוב ולהגיב. דעתי שזה מצוין.

אם נהנתם ועניינתי אתכם אשמח לקבל תגובות כאן באתר חבורה ואתם מוזמנים לעקוב אחרי בטוויטר שמואל גיגי MyyI20sp052714

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

14 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. יצחק הגיב:

    בחורי ישיבות מקומם בבית המדרש, אוצים ללכת לכנסת, למגרשי כדורגל אין בעייה לכו בכיף אבל אל תחללו את המדים אותם אתם לובשים.

  2. אברימי הגיב:

    אני לגמרי בעד, הם חלק מהשיח ומהעם, וכתבה חשובה שמעלה את המודעות

  3. אחר הכל כולם מסתכלים עליהם הגיב:

    טור מהמם, אני לגמרי בעניין שילכו בחורי ישיבה רק שיעשו קידוש ה

  4. סבתא טובה הגיב:

    התחברתי ממש לטור שלך. לדעתי חלק בחורי ישיבות של היום פתוחים יותר ,סקרניים,והתקדמו לטכנולוגיה ו ……. אין עם זה בעיה כול עוד מתנהגים בדרך ארץ ומכובדות

  5. ישבשער לשעבר הגיב:

    טוב, בחורי הישיבה שבטוויטר שענו על הסקר הם לא הבחורי הישיבה האידיאלים כנראה….

  6. אילן הגיב:

    לגבי עצם הסקר קשה לי לחשוב ש49 משתתפים מהווים מדגם ייצוגי כל שהות מיילה היה 300 פלוס זה היה אולי משקף מעט את דעת הציבור

  7. ישיבשער הגיב:

    אין עם זה שום בעיה. העיקר שהתנהגו בדרך ארץ ואז יהיה קידוש ה

  8. אי"ש הגיב:

    כל אזרח יכול להופיע בגלריה בכנסת אבל לא לקבל במקביל קצבה מהמדינה על לימוד בישיבה. חולק על הפרשנות.
    הנוכחות שלהם הם נטו חילול השם צרוף, בלי שום קשר לנידון אם הכנסת מקום טמא, משוקץ או נכבד.

    1. וד"ל הגיב:

      כן? גם נכה שמקבל קצבה יכול להופיע בכנסת או שהוא אמור לשכב במיטה בבית???

  9. בחור שמגיע תמיד לכנסת הגיב:

    אני חושב שלשם המגזר הולך, לפתיחות, אנו המבוגרים רק צריכים לדאוג שזה יעשה נכון. אהבתי את הטור שלך מאוד

כתבות נוספות של שמואל גיגי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו