שבת, 05/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בריאות

שפעת העופות: שמורת הטבע חי בר כרמל תסגר לכניסת מבקרים

רשות הטבע והגנים מזהירה: בתקופה זו יש להימנע ממגע עם עופות בר ועם הפרשותיהם

11:41 ,29/12/21
קרדיט: שלומית שביט רשות הטבע והגנים. שפעת העופות
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

שמורת הטבע חי בר כרמל תסגר לכניסת מבקרים החל ממחר ועד ה 31/01/2022 במטרה לשמור על גרעין הרבייה של העופות הדורסים בשמורה ועל הנשרים שנמצאים בסכנת הכחדה חמורה. בנוסף שמורת החולה תשאר סגורה עד לתאריך 31/01/22.
רעיה שורקי, ממלאת מקום מנכ"ל רשות הטבע והגנים הסבירה את הסיבה לסגירת שמורת הטבע "בעקבות ריבוי מקרי שפעת העופות והאיום על עופות הבר בישראל קיבלנו החלטה לסגור את שמורת הטבע חי בר כרמל ולהאריך את סגירת שמורת הטבע החולה.
שמורת הטבע חי בר כרמל הוקמה במטרה לאושש מינים בסכנת הכחדה והשבתם לטבע. בשמורה פועל מזה שנים גרעין רביה לנשרים ועופות דורסים. בשל החשש מכניסת שפעת העופות למתחם החי בר והסכנה המוחשית לפגיעה בעופות ובמאמצי השימור העצומים הנעשים בשמורה החלטתי על סגירת השמורה למבקרים החל ממחר 30/12/2021- 31/01/2022.
אני מקווה שנוכל לפתוח את השמורות למבקרים בהקדם"

יגאל מילר אחראי גרעין רבייה בשמורת הטבע חי בר כרמל אמר "אוכלוסיותיהם של רבים ממיני הדורסים החיים בישראל נפגעו מאוד מאז קום המדינה. הסיבות העיקריות לכך הן ציד והרעלות, אובדן בתי גידול, התחשמלות והפרעה של בני אדם לקינון. בחי-בר כרמל פועל גרעין הרבייה המרכזי של דורסים בישראל. חי-בר כרמל קם כדי לתקן את המצב הזה, ככל האפשר. המטרה
העיקרית של חי-בר כרמל היא ליצור גרעיני רבייה של יונקים אוכלי עשב ושל עופות דורסים ולהעניק להם תנאים נאותים לרבייה, קרובים ככל האפשר לאלה שבסביבתם הטבעית. מגרעיני רבייה אלה משיבים את בעלי החיים אל הטבע בישראל.

ברשות הטבע והגנים שבים ומציינים כי ככלל בתקופה זו יש להימנע ממגע עם עופות בר ועם הפרשותיהם ובמקרה ומזהים בשטח מיני עופות פגועים או מתים יש לדווח על כך מיד למוקד רשות הטבע והגנים.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליעזר כץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו