שבת, 29/06/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בריאות

קדחת הנילוס מכה במרכז הארץ: הנחיות משרד הבריאות, 4 נפטרו

משרד הבריאות מעדכן על חמישה מונשמים וארבעה נפטרים מנגיף קדחת הנילוס במרכז הארץ. נבדק חשד למוות נוסף מהנגיף. הנחיות חדשות לניטור ואבחון.

21:01 ,26/06/24
דובר בית חולים כרמל
קרדיט: דובר בית חולים כרמל / אילוסטרציה
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

משרד הבריאות מעדכן כי נגיף קדחת מערב הנילוס ממשיך להתפשט במרכז הארץ. עד כה אובחנו 48 אנשים החולים בנגיף, מהם 36 אושפזו בבתי החולים, וחמישה מהם במצב קשה ומונשמים. למרבה הצער, ארבעה אנשים שנדבקו בנגיף נפטרו, ונבדק חשד כי מותו של אדם נוסף קשור גם הוא לנגיף.

התחלואה בנגיף מוכרת בארץ מזה שנים ומתרחשת בעיקר בין החודשים יוני לנובמבר. השנה, התחלואה החלה מוקדם מהרגיל, ככל הנראה בשל שינויי האקלים בישראל ובעולם. מזג האוויר הלח במרכז הארץ מהווה קרקע פוריה לרבייה ולהתפתחות של יתושים הנושאים את הנגיף. הנגיף מסכן בעיקר מבוגרים ואנשים עם דיכוי חיסוני, אך חשוב לציין כי כ-80% מהנדבקים אינם מפתחים תסמינים כלל. לעומת זאת, כ-20% מהנדבקים יופיעו תסמינים ברמות חומרה משתנות, כולל חום, הרגשה כללית רעה, כאבי ראש וכאבים מפושטים בגוף, כאשר סיבוכים נוירולוגיים יופיעו בפחות מ-1% מהנדבקים.

משרד הבריאות חידד את הנחיותיו לצוותים הרפואיים, והנחה לשים דגש על אבחון וניטור המחלה. כמו כן, הציבור נקרא לצמצם את החשיפה ליתושים באמצעות שימוש בתכשירי דוחי יתושים ואביזרים מתאימים להרחקת יתושים בחדרי המגורים, וכן להפעיל מאווררים במקום השהיה.

כחלק מהמאבק בנגיף, משרד הבריאות מקיים חקירה אפידמיולוגית במקרים של תחלואה, והמידע מועבר למשרד להגנת הסביבה לצורך פעילויות מניעה והדברה מקומית על ידי הרשויות. בנוסף, משרדי הבריאות והגנת הסביבה מיידעים את הציבור על אזורים בהם נלכדים יתושים נגועים בנגיף, כדי לאפשר לאזרחים לנקוט אמצעי זהירות נדרשים.

דובר משרד הבריאות מסר: "התחלואה בקדחת מערב הנילוס מוכרת בארץ שנים רבות. השנה, אנו עדים לתחלואה מוקדמת מהרגיל, ככל הנראה בשל שינויי האקלים. אנו פועלים בשיתוף פעולה עם משרד להגנת הסביבה והרשויות המקומיות כדי לצמצם את התפשטות הנגיף ולהגן על הציבור. אנו קוראים לציבור להקפיד על ההנחיות ולהשתמש בתכשירים דוחי יתושים."

נכון להיום, המקרים המדווחים הם בעיקר מאזור מרכז הארץ, והפעולות הנדרשות כוללות ניטור והדברה באזורי המחייה של היתושים, לצד העלאת מודעות בקרב הציבור בנוגע לסיכונים ולדרכי המניעה.

הנגיף אינו עובר מאדם לאדם והמחלה אינה מועברת בחזרה מהאדם ליתוש. יחד עם זאת, חשוב להכיר את התסמינים ולפעול במהירות במידה והם מופיעים. התסמינים כוללים חום, כאבי ראש, כאבים מפושטים בגוף, והרגשה כללית רעה. במקרים נדירים, המחלה עלולה להוביל לסיבוכים נוירולוגיים חמורים.

משרד הבריאות ממשיך לעקוב אחר המצב ולספק עדכונים שוטפים לציבור ולצוותים הרפואיים. הציבור נקרא לעקוב אחר ההנחיות ולהיות ערניים להתפתחויות.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליעזר כץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו