יום ראשון, 30/06/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בריאות

עלייה בתחלואת קדחת מערב הנילוס: 81 חולים ו-7 נפטרים

משרד הבריאות מדווח על 81 מקרים של קדחת מערב הנילוס, עם 64 מאושפזים ושבעה נפטרים. מרבית החולים נמצאים במרכז הארץ • כל הפרטים

21:45 ,27/06/24
ויקידפיה
קרדיט: ויקידפיה
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

משרד הבריאות מדווח על עלייה משמעותית בתחלואה בקדחת מערב הנילוס בישראל. עד כה, אובחנו 81 אנשים כחולים בנגיף, מתוכם 64 אושפזו בבתי חולים, שישה מהם במצב קשה ומונשמים. למרבה הצער, שבעה מהחולים נפטרו בעקבות המחלה. מרבית החולים נמצאים באזור מרכז הארץ.

קדחת מערב הנילוס היא מחלה שמועברת על ידי עקיצות יתושים נגועים בנגיף. כ-80% מהנדבקים בנגיף אינם מפתחים תסמינים כלל. לכ-20% מהנדבקים יופיעו תסמינים ברמות חומרה משתנות, הכוללים חום, הרגשה כללית רעה, כאבי ראש או כאבים מפושטים בגוף. סיבוכים נוירולוגיים חמורים מופיעים בפחות מ-1% מהנדבקים. חשוב לציין כי הנגיף אינו עובר מאדם לאדם והמחלה לא יכולה לעבור חזרה מהאדם ליתוש.

משרד הבריאות חידד את ההנחיות לצוותים הרפואיים, והנחה לשים דגש על אבחון וניטור המחלה. כמו כן, משרד הבריאות ממליץ לציבור לצמצם את החשיפה ליתושים על ידי שימוש בתכשירי דוחי יתושים ואביזרים מתאימים להרחקת יתושים בחדרי המגורים. הפעלת מאווררים במקום השהיה יכולה לסייע גם היא בהרחקת יתושים.

תחלואה בקדחת מערב הנילוס מוכרת בארץ שנים רבות ומתרחשת בעיקר בין החודשים יוני לנובמבר. השנה החלה התחלואה מוקדם מהרגיל, ככל הנראה בשל שינויי האקלים בישראל ובעולם. מזג האוויר הלח במרכז הארץ עשוי להוביל לרבייה מוגברת של יתושים באזור זה. הסיכון לתחלואה משמעותית הוא בעיקר בקרב מבוגרים ואנשים עם דיכוי חיסוני.

במקרים של תחלואה בקדחת מערב הנילוס, מקיים משרד הבריאות חקירה אפידמיולוגית ומעביר את המידע למשרד להגנת הסביבה לצורך פעילויות מניעה והדברה מקומית על ידי הרשויות. בנוסף, משרדי הבריאות והגנת הסביבה מיידעים את הציבור על אזורים בהם נלכדים יתושים נגועים בנגיף.

 

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליעזר כץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו