יום ראשון, 08/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בריאות

סוער בוועדת הבריאות: גפני קורא "לא לתרום דם במד"א"

ניצן הורביץ: "המחסור בדם הוא עולמי. מי שמוצא להיתלות בזה כדי להצדיק חרם, הוא חשוך ומטופש"

15:16 ,08/02/22
קרדיט: מד"א / ארכיון
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ועדת הבריאות בראשות ח"כ עידית סילמן, מתכנסת כעת לדיון על מחסור במנות דם. ח"כ משה גפני שהשתתף בדיוק קרא לתרום את הדם רק בבתי החולים "יש מחסור בדם בכל העולם ובישראל עקב האומיקרון, ומטבע הדברים כשיש מחסור עושים כדי שיהיה כמה שיותר תורמים לדם. מד"א עושה בדיוק את ההפך. אני יודע עד היום שאב ואם זה חלק מחיי המשפחה כמו שהיה כל השנים – ופתאום זה מציאות שעליה מתחילים להתווכח. לכתוב הורה 1 והורה 2 זה לחסל את ערכי המשפחה. שר הבריאות לקח כסף מסל התרופות כדי לתת כסף לטרנסג'נדרים. כשלוקחים כסף מחולי סרטן, אז הוא לא מוסמך לדבר על חיי אדם. מד"א צריכים את משרד הבריאות ויש להם עניין למצוא חן בעיני שר הבריאות. אינני קורא להחרים או לא לתרום אלא שיתרמו לבתי החולים ודרך ארגונים ולא דרך מי שמחפש למצוא חן בעיני ניצן הורביץ ומי שפוגע בערכי המשפחה. יש לי חברים רבים במד"א וביניהם יש חסידי סאטמר וחרדים – איפה הם? איך הם נותנים לזה לקרות?"

שר הבריאות ניצן הורביץ הגיב לדבריו של גפני ואמר "יש מחסור זמני בתרומות דם והוא נגרם בגלל תחלואת באומיקרון משום שהחולים ואלו שבאו איתם במגע נמנעים מלקבל מהם תרומה. מחסור שכזה הוא זהה לעוד הרבה מדינות. המחסור בדם בעולם הוא הגרוע זה 40 שנה וזה בגלל הקורונה ולא מכל סיבה אחרת. בשוטף צריך 1000 תרומות דם ליום ובימים האחרונים כבר יש 1100 תרומות וזה יביא לפתרון הבעיה תוך כמה ימים.
לשום מגזר בישראל אין בעלות על בנק הדם והכללים מתעדכנים בהמלצת צוות מייעץ ובהוראת משרד הבריאות. גם מד"א מעדכן את השפה בטפסים שלו כדי שיהיה מתאים. בעבר כדי לאתר דם שמתאים למחלות נדירות היה צורך בארץ מוצא של ההורים והיום זה כבר לא רלוונטי. ההחלטה להיתלות בזה כדי להצדיק חרם, הוא חשוך ומטופש".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

2 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. הטענות שהחרם החרד"לי-חרדי על תרומות הדם בגלל השינוי הוא לא הגורם למחסור, והחזזרה עליהן יותר מדי פעמים, רק מעלה אצלי את החשד מי הם שני המגזרים שתורמים הכי הרבה דם בישראל (רמז, הם גם המובילים בתרומות כליה ומח עצם)

    1. נועם הגיב:

      הסקת מסקנות מאוד מעוותת יש לך. אם מפיצים שקר כמה פעמים ומפריכים אותו כמה פעמים זה לא אומר כלום.
      ויפה שאתה מנכס לעצמך את זה שהדתיים לאומיים שהצביעו לבנט תורמים כליה

כתבות נוספות של אלימלך אברהם
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו