יום חמישי, 04/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בריאות

ניתוחים לב-חזה זעיר פולשניים בעזרת רובוט: הישג מרשים בהדסה

בהדסה עין כרם בוצעו לראשונה ניתוחים רובוטיים להסרת גידולים סרטניים מהריאות ומדופן החזה. הרובוט דה וינצ'י XI איפשר ניתוחים זעיר פולשניים

11:04 ,21/03/24
דוברות הדסה
קרדיט: דוברות הדסה
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, בוצעו לאחרונה ניתוחים רובוטיים חדשניים להסרת גידולים סרטניים מהריאות ומדופן החזה. בזכות הרובוט המתקדם דה וינצ'י XI, שני חולים אונקולוגיים זכו להציל את חייהם.

לדברי פרופ' אורי ולד, מנהל היחידה לכירורגית חזה זעיר-פולשנית בהדסה, "הרובוט מרחיב את טווח ומגוון הפעולות שהמנתח יכול לבצע בגישה זעיר-פולשנית, ובכך הוא מסייע למנתח לדייק את פעולותיו בחדר הניתוח." הרובוט מופעל מקונסולה ייעודית ומאפשר למנתח לצפות בשדה הניתוחי בתלת-מימד וברזולוציה גבוהה ביותר, מה שמקל על ביצוע פעולות מסובכות בקרבת כלי דם וגדולים ואיברים חיוניים.

המקרה הראשון הוא של א', בן 60 מירושלים, שלקה במלנומה וטופל במחלקה האונקולוגית בהדסה. לאחר שהסרטן התפשט לריאותיו, הוא עבר ניתוח רובוטי להסרת הגרורה. "הרופאים והאחיות במחלקה החזירו אותי לחיים עם היחס החם והמקצועיות שלהם," סיפר א' בהתרגשות. "הבנתי שזו פעם ראשונה שעשו שימוש ברובוט הזה בהדסה – ואני ניצלתי."

המקרה השני הוא של ע', בן 75 מירושלים, שאובחן עם שני גידולי ריאה ראשוניים במקרה. לאחר שהחלים מניתוח החלפת מפרק הכתף, הוא עבר שני ניתוחים רובוטיים להסרת הגידולים תוך פרק זמן קצר. לדברי פרופ' ולד, "המהלך הניתוחי וההחלמה היו מצוינים."

ללא ספק, הגישה לניתוחי חזה רובוטיים היא בשורה לתושבי ירושלים והסביבה. מטופלים הזקוקים לניתוחים אלו יכולים כעת לעבור אותם בהדסה על ידי מנתחים מנוסים ומקצועיים, ובסיוע הרובוט המתקדם דה וינצ'י XI, המאפשר ניתוחים זעיר-פולשניים ומדויקים ברמה גבוהה ביותר.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אביחי בוחבוט
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו