יום חמישי, 04/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בריאות

זינוק בתחלואה בקדחת מערב הנילוס: 100 מקרים חדשים

ועדת הבריאות בכנסת דנה בזינוק בתחלואה בקדחת מערב הנילוס: כ-100 מקרים אובחנו ב-2024, לעומת פחות מ-50 מקרים בשנים 2019-2022

13:41 ,01/07/24
שאטרסטוק
קרדיט: שאטרסטוק
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ועדת הבריאות בכנסת דנה בזינוק המדאיג בתחלואה בקדחת מערב הנילוס בישראל. בדיון הוצגו נתונים המעידים על עלייה חדה במספר המקרים: בשנת 2024 אובחנו כ-100 מקרי הידבקות בקדחת מערב הנילוס, לעומת פחות מ-50 מקרים בכל שנה בין השנים 2019 ל-2022. בשנת 2023 נרשמו מעט יותר מ-50 מקרים.

נתונים אלה מדאיגים עוד יותר לאור העובדה שנכון להיום, שבעה בני אדם נפטרו מהמחלה בשנת 2024 בלבד, בעוד שבין השנים 2019 ל-2023 נפטרו שמונה בני אדם בסך הכל.

במהלך הדיון שאלה חברת הכנסת לימור סון הר מלך מספר שאלות חשובות בנוגע לתהליך הבדיקה והאבחון של המחלה. היא ביקשה להבין כיצד הצוות הרפואי מוודא שמדובר דווקא בקדחת מערב הנילוס ולא במחלות אחרות, כיצד מבטיחים שהנפטרים מהמחלה לא סבלו ממחלות רקע אחרות, והאם החולים במקרים החמורים היו מחוסנים לקורונה.

הזינוק בתחלואה מעורר דאגה רבה בקרב חברי הכנסת והציבור הרחב, שכן קדחת מערב הנילוס היא מחלה שעלולה להיות מסוכנת מאוד, במיוחד עבור אוכלוסיות בסיכון כמו קשישים ובעלי מערכת חיסונית מוחלשת. המצב מחייב הגברת המאמצים לאבחון מהיר ומדויק של המחלה, וכן הגברת המודעות הציבורית לגבי הדרכים למניעת הידבקות.

קדחת מערב הנילוס היא מחלה הנגרמת על ידי נגיף הנישא על ידי יתושים, והיא עלולה לגרום לתסמינים קשים כמו חום גבוה, כאבי ראש, פריחות, כאבי שרירים ודלקת מוח. במקרים חמורים יותר, המחלה עלולה להוביל לסיבוכים נוירולוגיים ואף למוות.

מנכ"ל משרד הבריאות ציין בדיון כי ישנם מספר צעדים שננקטים במטרה להתמודד עם העלייה בתחלואה. בין היתר, הוחלט על הגברת פעולות ההדברה במוקדי יתושים, קידום מחקרים בנוגע לנגיף והגברת המודעות בקרב הציבור לגבי אמצעי מניעה כמו שימוש בתכשירים דוחי יתושים והתקנת רשתות בחלונות.

כמו כן, נבחנת האפשרות להרחיב את הבדיקות לאיתור הנגיף בקרב האוכלוסייה, במיוחד באזורים המועדים להדבקה. המטרה היא לזהות מקרים מוקדם ככל האפשר ולהעניק טיפול מתאים במהירות.

ח"כ סון הר מלך שאלה גם לגבי הקשר האפשרי בין מחוסני קורונה למקרי קדחת מערב הנילוס, אך לא נמסר מידע מיידי בנושא. עם זאת, הובטח כי ייערך מחקר מעמיק לבדיקת האפשרות הזו, במטרה לספק תשובות ברורות לציבור.

הזינוק בתחלואה בקדחת מערב הנילוס מציב אתגר משמעותי למערכת הבריאות בישראל, הדורש התמודדות מערכתית ומתואמת של כל הגורמים המעורבים. חברי הכנסת קראו להמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות בנושא ולנקוט בכל הצעדים הדרושים למניעת המשך התפשטות המחלה.

תושבי האזורים המועדים להדבקה נקראים להקפיד על שימוש באמצעי המניעה, ולהיות ערניים לתסמינים חשודים. בכל מקרה של חשש להידבקות, מומלץ לפנות לקבלת טיפול רפואי בהקדם האפשרי.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליעזר כץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו