שבת, 14/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בריאות

הערכת מצב דחופה: מערכת הבריאות מוכנה להמשך הסלמה בצפון

שר הבריאות אוריאל בוסו קיים הערכת מצב בחמ"ל משרד הבריאות, והנחה להמשיך לשמור על רמת כוננות גבוהה ולהיערך לתרחישי חירום נוספים.

12:45 ,25/08/24
משרד הבריאות
קרדיט: משרד הבריאות
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

שר הבריאות אוריאל בוסו ומנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב קיימו הבוקר (ראשון) הערכת מצב דחופה בחמ"ל משרד הבריאות בתל אביב. במסגרת הישיבה, נמסרו עדכונים מראשי מערכת הבריאות על ההיערכות למצבי החירום המתמשכים בעקבות המלחמה בצפון, תוך הדגשת הצורך בהבטחת המשך מתן שירותים רפואיים לציבור הישראלי גם בתנאים מורכבים אלה.

הערכת המצב התקיימה על רקע ההסלמה הביטחונית בצפון הארץ, שכללה מטחי רקטות וכטב"מים שנורו לעבר יישובי הגליל והגולן. במהלך הישיבה נמסר כי מערכת הבריאות שומרת על רמת כוננות גבוהה ומתואמת עם צה"ל וגופי החירום האחרים, במטרה לספק מענה מהיר ומדויק לצרכים המתעוררים בשטח.

שר הבריאות בוסו הנחה את ראשי מערכת הבריאות להמשיך ולשמור על רמת הכוננות הגבוהה, תוך היערכות להמשך הירי ולתרחישים נוספים שעלולים להתרחש. "מערכת הבריאות הישראלית ערוכה לכל תרחיש, ונעשה כל שביכולתנו כדי להמשיך ולהבטיח את בריאותם של אזרחי ישראל במצבי חירום", אמר בוסו.

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ציין במהלך הישיבה כי מערכת הבריאות שואפת להמשיך את פעילות השגרה ככל האפשר, במקביל למתן מענה למקרי החירום. "אנו מבינים את החשיבות שבהמשך פעילות השגרה, ולכן אנו פועלים לצמצם את הפגיעה בשירותים הרפואיים הסדירים תוך כדי שמירה על מוכנות מלאה למקרי חירום", הוסיף.

מערכת הבריאות הישראלית מתמודדת עם אתגרים ייחודיים במצבי חירום, במיוחד בזמן לחימה, אך היא מחויבת להמשיך להעניק טיפול רפואי איכותי לכל דורש, גם בתנאים מורכבים. בר סימן טוב הדגיש כי בבתי החולים ובמרפאות ברחבי הארץ ממשיכים להעניק שירותי בריאות, והוסיף כי ישנם תרחישים אפשריים נוספים אליהם המערכת נערכת מבעוד מועד.

בישיבה דנו גם באפשרות של הסלמה נוספת בלחימה ובתגובת מערכת הבריאות לכך. השר בוסו הדגיש את הצורך בהיערכות מתמדת, והנחה את גורמי הבריאות לבחון את כלל תרחישי החירום האפשריים ולהיערך להם בהתאם.

היערכות זו כוללת תיאום עם פיקוד העורף וגורמי ביטחון אחרים, וכן הבטחת זמינות של ציוד רפואי, תרופות וצוותים מקצועיים. שר הבריאות גם הנחה להגביר את שיתוף הפעולה עם הרשויות המקומיות, במטרה להבטיח זמינות מיידית של שירותים רפואיים במוקדי החירום.

בסיום הישיבה, חזרו בוסו ובר סימן טוב על החשיבות שבהמשך שמירה על רמת כוננות גבוהה והבטחת מוכנותה של מערכת הבריאות לכל תרחיש אפשרי. הם הדגישו את המחויבות של כלל הגורמים במערכת הבריאות להמשיך לפעול במסירות ובמקצועיות, על מנת להבטיח את בריאותם של אזרחי ישראל במצבים המורכבים ביותר.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אלחנן כהן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו