יום שני, 09/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בעולם

שלטון צבאי הוכרז בבנגלדש: ראש הממשלה נמלטה בהליקופטר

ראש ממשלת בנגלדש, חסינה ואזד, נמלטה היום למדינה בעקבות מהומות אלימות שפרצו ברחובות. הרמטכ"ל הכריז על שלטון צבאי זמני עד לבחירות חדשות.

14:46 ,05/08/24
לפי סעיף 27 א
קרדיט: לפי סעיף 27 א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

היום (שני) הוכרז שלטון צבאי בבנגלדש לאחר שראש הממשלה, חסינה ואזד, נמלטה מהמדינה מחשש לחייה. ההחלטה הגיעה בעקבות מהומות אלימות שפרצו ברחובות דאקה, בירת המדינה, ודרישה של המפגינים להתפטרותה של ראש הממשלה.

מוקדם יותר היום דווח כי במהלך מהומות שהתפתחו למרות העוצר הכללי שהוכרז במדינה, נהרגו שישה מפגינים, ומספר זה צפוי עוד לעלות. מארגני המחאה, שתכננו במקור לצעוד ביום שלישי, הקדימו את הצעידה ליום שני בעקבות מותם של כמאה בני אדם במחאות אמש, ובכך הפרו את העוצר שהוכרז.

לפי דיווחים שהגיעו ממקורות קרובים לממשלה, ראש הממשלה ואזד החליטה להתפטר מתפקידה לפני שעלתה על מסוק שעשה את דרכו להודו כדי להימנע מגזר דין מוות או לינץ' על ידי אזרחים זועמים. מאוחר יותר אישר מפקד הצבא את הדיווח על התפטרותה של ואזד.

לאחר הוואקום השלטוני שנוצר במדינה, הודיע הרמטכ"ל שהצבא ייקח אחריות על שלטון המדינה והכריז על ממשלה זמנית שתקום עד לקיום בחירות 'דמוקרטיות'. במקביל לבריחתה של ראש הממשלה, תועדו המוני אזרחים פושטים על מבנה ראש הממשלה, מה שמעיד על התחלת אנרכיה במדינה המוסלמית.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו