יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בעולם

שבויי מלחמה חושפים: כך נראה הגיהינום של הצבא הרוסי באוקראינה

שבויי מלחמה רוסים שנתפסו באוקראינה מתארים בראיון ל'וול סטריט ג'ורנל' את סיפורם הקשה: הם גויסו תמורת כסף, עברו אימונים קצרצרים ונשלחו ללחום

18:47 ,03/12/23
משד ההגנה האוקראיני
קרדיט: משד ההגנה האוקראיני
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

במקום סודי במזרח אוקראינה, עצורים שבויי מלחמה רוסים שנתפסו על ידי האוקראינים במהלך קרבות קשים באזור העיר אבדייבקה. המתקפה הכושלת של רוסיה באוקראינה, שאבדייבקה היא יעד מרכזי בה, מביאה לזרם קבוע של שבויים רוסים שנופלים בשבי.

חלקם מספרים שהם הגיעו בטעות לצד האוקראיני, מכיוון שכניעה נחשבת לפשע ברוסיה. האוקראינים מתארים את הגלים הבלתי פוסקים של מתקפות הרוסיות כ"גלי בשר" – אלפי חיילי אויב שנופלים כזבובים תחת האש הכבדה שלהם. אוקראינה מעריכה שיש לרוסיה מעל 400 אלף חיילים בשטחה.

אחד השבויים, סרגיי, סיפר כי התגייס לצבא הרוסי תמורת 100 אלף רובלים, לעומת 30 אלף שהרוויח בעבודתו הישנה. אימוניו כללו בעיקר עזרה ראשונה תיאורטית, והוא הופתע כשנשלח ישירות לקו הקדמי באבדייבקה. "נאמר לנו לתקוף עמדות אוקראיניות, המתקפה נכשלה והשארנו מאחורינו הרוגים", סיפר. "חזרתי פצוע אבל שלחו אותי בחזרה. בסוף נכנעתי, הרגשתי הקלה עצומה".

פאבל, חייל נוסף שדיבר עם העיתון, סיפר על אימוני הסתערות מיושנים "כמו מסרטי מלחמת העולם" ועל הפקודות ההתאבדותיות שקיבלו בקרב. "רק 35 מתוך 100 נותרו בחיים ביום אחד, והמשיכו לשלוח אותנו שוב ושוב", אמר. "עכשיו ראיתי במו עיניי את האבידות הכבדות עליהן רוסיה לא מדווחת".

חייל שלישי, אנדריי, סיפר כיצד נפצע קשה בפיצוץ רכב משוריין והמפקדים שלחו אותו בחזרה לחזית כעבור 3 שבועות בלבד. "חיילים רוסים מתים כי הם מקבלים הוראה לתקוף ללא הגנה, גם אם יצליחו", אמר. "אבל המפקדים פועלים תחת איומי כליאה או מוות אם יסרבו לפקודות".

סיפורים אלה ממחישים היטב את המצב הקשה והמוסר הנמוך ששוררים בצבא הרוסי באוקראינה – חיילים צעירים הנשלחים להילחם כ"בשר תותחים" ללא הכנה, ציוד או תמיכה, תחת איום מפקדים אכזריים. נראה שגם הניצחון הצבאי וגם שיקום המורל בקרב הכוחות הרוסיים נראים רחוקים באופק.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אביחי בוחבוט
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו