יום חמישי, 04/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בעולם

רעידת אדמה חזקה בטורקיה | עשרות בנינים קרסו | מאות הרוגים

ברעידת אדמה עוצמתית בסוריה ובטורקיה קרסו עשרות בניינים ונהרגו מאות אזרחים • באופן מפתיע - ישראל הציע לסוריה סיוע הומניטרי • צפו

09:59 ,06/02/23
לפי סעיף 27 א
קרדיט: לפי סעיף 27 א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

רעידת אדמה הורגשה הלילה במגניטודה שבטוריקה ובסוריה בעוצמת 7.5 בסולם רייכטר. בעקבותיה קרסו עשרות בנייני מגורים ועד כה דווח על למעלה מ 200 הרוגים ואלפי פצועים במדינה.

נשיא טורקיה ארדואן אמר הבוקר כי עדיין לא ניתן להעריך את היקף האבדות והנזק. וביקש עזרה מכל מדינה שיכולה לסייע.

רעידת האדמה הורגשה הייטב גם בישראל ותושבים מפתח תקווה ומירושלים דיווחו כי "כל הבית רעד" לדבריהם.

באופן מפתיע, ישראל הציעה את עזרת גם לסוריה ומלשכת שר החוץ אלי כהן נמסר בתגובה: בשם מדינת ישראל אני מבקש להביע צער עמוק בפני העם הטורקי על רעידת האדמה הקשה שפקדה הלילה את דרום טורקיה. ליבנו עם הנפגעים ואנו מאחלים איחולי החלמה מהירה לפצועים. הנחיתי את משרד החוץ להוביל תוכנית סיוע מהירה לטורקיה להתמודדות עם האסון הקשה". סוריה טרם התייחסה להצעת העזרה של ישראל.

שר הביטחון, יואב גלנט הנחה את צה״ל ומשרד הביטחון להערך מיידית למתן סיוע חירום באמצעות גופי ההצלה של פיקוד העורף ״כוחות הביטחון ערוכים להציע כל סיוע שידרש. מערכת הביטחון צברה לאורך השנים ניסיון רב בטיפול באזורי אסון ובמשימת הצלת חיים״.

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר ״בשמי ובשם העם בישראל אני מביע צער עמוק על האסון הכבד שפקד את טורקיה והאזור בעקבות רעידת האדמה בלילה שחלף. תנחומי לנשיא ולעם בטורקיה על ההרס העצום ואובדן החיים. מדינת ישראל באמצעות הגורמים המוסמכים תמיד נכונה לסייע בכל דרך אפשרית. ליבנו עם המשפחות הכואבות והעם בטורקיה ברגע קשה זה.״

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה אמר ״בשם הכנסת אני שולח תנחומים למשפחות הנספים בטורקיה ובסוריה על מותם של יקיריהם, והם רבים מאוד במספר, בשל רעידת האדמה שפקדה את האיזור לפנות בוקר, והורגשה גם כאן בישראל. כתמיד, אנו מושיטים ידנו לעזרה אנושית בכל הנדרש ומייחלים לבריאותם והחלמתם המהירה של הפצועים״.

מהמשטרה נמסר: "בסביבות השעה 03:30 התרחשה רעידת אדמה בעוצמה 7.8 בטורקיה כ-500 ק״מ מישראל. הרעידה הורגשה באזורים שונים ברחבי הארץ אך אין נזק או נפגעים. התקבלו במוקד משטרת ישראל 3,496 הודעות עד השעה 3:50 לפנות בוקר".

בתוך כך, הבוקר (שני), הנחה שר הביטחון יואב גלנט, את צה״ל ומשרד הביטחון להיערך באופן מיידי למתן סיוע חירום באמצעות גופי ההצלה של פיקוד העורף

גלנט: ״כוחות הביטחון ערוכים להציע כל סיוע שיידרש. מערכת הביטחון צברה לאורך השנים ניסיון רב בטיפול באזורי אסון ובמשימת הצלת חיים״.

 

מפיקוד העורף מרעננים את ההנחיות להתנהגות נכונה בזמן רעידת אדמה ומזכירים כי ניתן לקבל התרעה לרעידת אדמה ביישומון פיקוד העורף ובצופרים.

בעת קבלת התרעה על רעידת אדמה או כאשר מבחינים בסימנים של רעידת אדמה, יש לפעול על פי ההנחיות הבאות:

השוהים במבנה – אם ניתן, יש לצאת לשטח פתוח. אם לא ניתן לצאת מהמבנה תוך שניות ספורות, יש להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת והחלונות פתוחים, או לצאת לחדר המדרגות ולהמשיך לרדת עד ליציאה מהמבנה. רק אם לא ניתן לפעול כך, יש לשבת בפינה פנימית של החדר או תחת רהיט כבד ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

השוהים בחוץ – יש להישאר בשטח הפתוח ולהתרחק ממבנים, מעצים, מכבלי חשמל ומפריטים שעלולים ליפול ולסכן אתכם.

הנוסעים ברכב – יש לעצור את הרכב בצד הדרך לחכות בתוכו עד שרעידת האדמה תיפסק. יש להימנע מעצירה מתחת לגשר או על מחלף.

השוהים בקרבת חוף הים – יש להתרחק מחוף הים קילומטר אחד לפחות מחשש שיגיע צונאמי ויציף את החוף. אם לא ניתן לעזוב את אזור החוף, יש לעלות לקומה רביעית ומעלה של בניין קרוב.

לפי סעיף 27 א

קרדיט: לפי סעיף 27 א

לפי סעיף 27 א

קרדיט: לפי סעיף 27 א

לפי סעיף 27 א

קרדיט: לפי סעיף 27 א

קרדיט: לפי סעיף 27 א / צינור גץ בסוריה שהתפוצץ בעקבות רעידת האדמה

קרדיט: מצלמות אבטחה

קרדיט: מצלמות אבטחה

קרדיט: מצלמות אבטחה / בניין קורס

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אביחי בוחבוט
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו