יום שישי, 28/06/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בעולם

ציר הרשע? ביקור היסטורי של פוטין קים וג'ונג און בצפון קוריאה

פוטין הצהיר ערב הביקור על רצונה של רוסיה לחתום על "אמנת שותפות אסטרטגית מקיפה" עם צפון קוריאה.

08:43 ,19/06/24
צילום מסך לפי סעיף 27 א
קרדיט: צילום מסך לפי סעיף 27 א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הגיע לצפון קוריאה לראשונה מזה 24 שנים, ביקור היסטורי המדגיש את חשיבות היחסים בין שתי המדינות. על פי דיווח סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס, הביקור נערך במסגרת הזמנה אישית של שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און.

הביקור מציין את הרצון ההולך וגובר של שתי המדינות לחזק את קשרי הידידות והשת"פ ביניהן. ערב הביקור, הוציא פוטין צו נשיאותי שבו הודיע כי מוסקבה מעוניינת לחתום על "אמנת שותפות אסטרטגית מקיפה" עם פיונגיאנג.

האמנה המתוכננת צפויה לכלול שיתופי פעולה במגוון תחומים, בהם כלכלה, טכנולוגיה, וענייני ביטחון. היחסים בין רוסיה לצפון קוריאה ידעו עליות ומורדות לאורך השנים, אך לאחרונה ניכרת מגמת שיפור בקשרים אלו. פוטין וקים הביעו רצון משותף להעמיק את השותפות האסטרטגית ביניהם, במטרה לקדם אינטרסים משותפים ולחזק את מעמדם בזירה הבינלאומית.

הביקור הוא חלק ממאמציה של רוסיה להרחיב את השפעתה במזרח אסיה, ולהיות שחקן מרכזי באזור. במקביל, צפון קוריאה מבקשת לבסס יחסים חזקים עם מדינות גדולות כמו רוסיה, על מנת לשפר את מעמדה הכלכלי והביטחוני מול האתגרים הבינלאומיים.

בעבר, היחסים בין רוסיה לצפון קוריאה לא היו תמיד קרובים, במיוחד לאור מדיניות הסנקציות הבינלאומיות שהוטלו על פיונגיאנג בשל תוכנית הגרעין שלה. עם זאת, בשנים האחרונות חלה התחממות ביחסים, כששני המנהיגים נפגשו מספר פעמים ושוחחו על שיתופי פעולה אפשריים.

קים ג'ונג און, שבמהלך שלטונו השקיע מאמצים רבים לשפר את מעמדה של צפון קוריאה בזירה הבינלאומית, הביע תקווה שהביקור של פוטין יסלול דרך לשותפות חדשה ואסטרטגית שתועיל לשני הצדדים. פוטין מצדו, רואה בביקור זה הזדמנות לחזק את נוכחותה של רוסיה באזור ולתרום ליציבותו.

הביקור הנוכחי מתבצע על רקע מתחים גיאופוליטיים מתמשכים במזרח אסיה, כולל סוגיות הקשורות לתוכנית הגרעין של צפון קוריאה ולמדיניות האזורית של ארצות הברית. פוטין וקים צפויים לדון בהרחבה בנושאים אלה, ובדרכים שבהן שתי המדינות יכולות לשתף פעולה על מנת לקדם את האינטרסים שלהן ולהתמודד עם האתגרים הגיאופוליטיים העומדים בפניהן.

הדיונים בין פוטין וקים עשויים לכלול גם נושאים כלכליים, כגון סחר והשקעות, עם דגש על פיתוח פרויקטים תשתיתיים ותחבורה שיעודדו את הכלכלה הצפון קוריאנית ויאפשרו לרוסיה להרחיב את השפעתה הכלכלית באזור.

אם האמנה האסטרטגית תיחתם, היא עשויה לסמן שלב חדש וחשוב ביחסים בין רוסיה לצפון קוריאה. שיתוף פעולה הדוק יותר בין שתי המדינות יכול להשפיע על הדינמיקה האזורית ולהציג אתגרים חדשים למדינות אחרות באזור, כולל סין, יפן ודרום קוריאה.

בעולם שבו המתחים הבינלאומיים ממשיכים להתעצם, יחסים חזקים בין רוסיה לצפון קוריאה יכולים להוות גורם מייצב או לחילופין לייצר דינמיקות חדשות שעלולות לשנות את מאזן הכוחות האזורי.

קרדיט: לפי סעיף 27 א

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ג'ק סלומון
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו