שבת, 28/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בעולם

פיגוע ירי ליד שגרירות ארה"ב בלבנון: מחבלי דאעש חוסלו

פיגוע ירי ליד שגרירות ארה"ב בלבנון בוצע על ידי מחבלי דאעש. שני מחבלים חוסלו, והשלישי נמלט. אין סכנה לשגרירות, והאירוע מתוחקר.

12:07 ,05/06/24
לפי סעיף 27 א
קרדיט: לפי סעיף 27 א / זירת הפיגוע
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

פיגוע ירי חמור אירע בשעות אחרונות ליד בניין שגרירות ארה"ב בלבנון, כאשר מחבלי דאעש פתחו באש לעבר המתחם. האירוע, שהתרחש בשעות הערב, הוביל לתגובה מהירה מצד צבא לבנון וכוחות ביטחון הפנים הלבנוניים, שהצליחו לנטרל את המחבלים ולמנוע פגיעה חמורה יותר.

שגרירות ארה"ב בלבנון דיווחה כי לא קיימת כעת סכנה לשגרירות או לצוות שלה, והביעה את תודתה לתגובה המהירה והנחושה של כוחות הביטחון המקומיים. עם זאת, גורם בכיר בצבא לבנון אישר לתקשורת המקומית כי ישנם נפגעים בקרב אנשי האבטחה של השגרירות, אשר ספגו פגיעות במהלך חילופי האש.

האירוע החל כאשר שלושה מחבלי דאעש פתחו בירי ממושך לעבר השגרירות. צבא לבנון וכוחות ביטחון הפנים הלבנוניים הגיעו למקום במהירות, ופתחו במאבק עיקש מול המחבלים. שניים מהמחבלים נורו ונוטרלו על ידי כוחות הביטחון, אך המחבל השלישי הצליח להימלט מהמקום. כעת מתנהל מרדף אינטנסיבי אחריו, כאשר מחסומים וסריקות נפרסו בכל האזור בניסיון לאתרו.

שגרירות ארה"ב בלבנון שיבחה את פעילות כוחות הביטחון המקומיים והדגישה כי בטיחות הצוות והשגרירות נשמרת הודות לפעולה המהירה והיעילה שלהם. "השגרירות והצוות שלנו בטוחים הודות לתגובה המהירה של צבא לבנון, כוחות ביטחון הפנים הלבנונים וצוות האבטחה שלנו," נמסר בהצהרה מהשגרירות.

גורמים לבנוניים ממשיכים לחקור את הנסיבות שהובילו לפיגוע הירי, ובינתיים נפתחו חקירות משותפות עם הרשויות המקומיות. "נפתחה חקירה לבירור הנסיבות בשיתוף עם הרשויות המקומיות," אמר דובר השגרירות.

נראה כי מתקפת הירי היא חלק מהתארגנות רחבה יותר של דאעש באזור, דבר שמדאיג את כוחות הביטחון הלבנוניים ואת השגרירות האמריקאית. הפיגוע המדובר מצטרף לשורת אירועים ביטחוניים נוספים בלבנון, שמציבים אתגר נוסף למערכת הביטחון המקומית.

נפגעי הפיגוע, אנשי האבטחה של השגרירות, פונו במהירות לקבלת טיפול רפואי, ומצבם אינו ברור בשלב זה. בינתיים, צבא לבנון ממשיך בסריקות ובבידוק באזור הסמוך לשגרירות במטרה לשמור על ביטחון התושבים והעובדים במתחם.

התגובה המהירה והנחושה של כוחות הביטחון הלבנוניים זכתה להוקרה גם מצד גורמים בינלאומיים, שהדגישו את החשיבות בשיתוף הפעולה האזורי במאבק בטרור. "פעולתם המהירה של כוחות הביטחון הלבנוניים הצילה חיי רבים ומנעה פגיעה קשה יותר בשגרירות," אמר גורם מדיני בכיר.

קרדיט: לפי סעיף 27 א / תיעוד מהירי

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אלימלך אברהם
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו