יום שישי, 17/05/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בעולם

ניתוק היחסים: נשיא קולומביה מכנה את רה"מ ישראל "רוצח עם"

נשיא קולומביה גוסטבו פטרו הכריז בצעדת המונים על ניתוק היחסים הדיפלומטיים עם ישראל וכינה את רה"מ "רוצח עם", בשל הלחימה בעזה

08:09 ,02/05/24
צילום מסך
קרדיט: צילום מסך
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בצעד דרמטי ונדיר, נשיא קולומביה גוסטבו פטרו הכריז הערב (רביעי) על ניתוק היחסים הדיפלומטיים עם ישראל, תוך שהוא מכנה את ראש הממשלה הישראלי "רוצח עם". ההכרזה החריפה נעשתה במהלך צעדת המונים של תומכי פטרו בבירה בוגוטה, לרגל יום העובד הבינלאומי.

פטרו, שמוביל בשבועות האחרונים קמפיין תוקפני נגד ישראל על רקע הלחימה ברצועת עזה, זכה לתשואות רמות מהקהל הנלהב כשהודיע: "ממשלת השינוי, ממשלתו של נשיא הרפובליקה, מכריזה שמחר אנחנו ננתק את היחסים הדיפלומטיים עם מדינת ישראל, כיוון שיש לה נשיא שהוא רוצח עם".

פטרו, איש שמאל קיצוני לשעבר שהיה חבר בארגון מורדים, מכהן כנשיא קולומביה מאז 2022. מאז פרוץ הסכסוך בעזה הוא נוקט בקו תוקפני מאוד כלפי ישראל, תוך ביצוע השוואות חוזרות ונשנות בין פעולות צה"ל לבין מעשי הנאצים בשואה. כך למשל, בדצמבר האחרון כתב: "הנאצים השמידו 5,300 נערות ונערים פלסטינים, זהו נאציזם".

בהמשך דבריו בצעדה, פטרו קרא למדינות העולם "שלא להיות פסיביות" כלפי "הטבח בעם הפלסטיני" וכן הזכיר כי קולומביה הצטרפה לתביעה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג, בגין "רצח עם" לכאורה בעזה. כבר במרץ איים פטרו לנתק קשרים עם ישראל אם לא תפסיק את המלחמה בעזה, ועתה ממש את איומו.

בתגובה לדברים החריפים, ישראל השעתה בשבועות האחרונים את היצוא הביטחוני המשמעותי שלה לקולומביה והגיבה בחריפות. "ישראל לא תיכנע לאיומים ותגן על אזרחיה", נמסר. עם זאת, הניתוק הדיפלומטי המלא הוא בבחינת מהלך קיצוני שעלול להידרדר את היחסים בין המדינות לשפל חדש.

קרדיט: לפי סעיף 27 א

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ג'ק סלומון
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו