יום שני, 08/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בעולם

ניצחון סוחף ללייבור בבריטניה: 410 מושבים בפרלמנט

מפלגת הלייבור, בראשות קיר סטרמר, ניצחה בבחירות בבריטניה עם 410 מושבים בפרלמנט, בעוד שהמפלגה השמרנית זכתה ל-131 מושבים בלבד.

08:00 ,05/07/24
צילום מסך לפי סעיף 27 א
קרדיט: צילום מסך לפי סעיף 27 א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

מפלגת הלייבור בראשות קיר סטרמר חזרה לשלטון בבריטניה לאחר 14 שנים, עם ניצחון מוחץ בבחירות. על פי המדגמים, הלייבור זכתה ב-410 מושבים בפרלמנט הבריטי, בעוד שמפלגת השלטון השמרנית בראשות ראש הממשלה המכהן, רישי סונאק, זכתה ל-131 מושבים בלבד. מדובר במספר המושבים הנמוך ביותר בתולדות המפלגה השמרנית.

הסקרים בבריטניה צפו כבר זמן מה שמפלגת הלייבור צפויה להביס את השמרנים, אך הנתונים העולים מהמדגמים הם דרמטיים מאוד גם ביחס לתחזיות. בפרלמנט הבריטי יש 650 חברים, וכדי לזכות ברוב מוחלט, זקוקה המפלגה המנצחת ל-326 מושבים לפחות. הלייבור חצתה את המספר הזה בהרבה, מה שמבטיח לה שליטה מלאה בפרלמנט.

קיר סטרמר, הנשוי ליהודיה ונחשב לאוהד מדינת ישראל, ייכנס לתפקידו לאחר שיקבל את ברכתו של המלך צ'ארלס השלישי. סטרמר ידוע בתמיכתו במדינת ישראל ובמאבקו הנחוש באנטישמיות. במהלך הקמפיין, סטרמר קידם עמדה מדינית נוחה יחסית לישראל, והסתייג מקריאות להטלת אמברגו נשק עליה.

ראש ממשלת בריטניה היוצא, רישי סונאק, הודה בהפסד והתנצל בפני בוחריו. "אני לוקח אחריות על ההפסד," אמר. "יש לנו הרבה דברים שעליהם אנו צריכים להרהר ברצינות". סונאק, שישמור על מקומו בפרלמנט, הוסיף כי הוא "מצפה להמשיך לשרת את הציבור", וציין כי התקשר ליו"ר מפלגת הלייבור קיר סטרמר ובירך אותו על ניצחונו.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, שלח ברכות חמות לקיר סטרמר על היבחרו לראשות ממשלת בריטניה ואיחל לו הצלחה רבה. הרצוג הביע תקווה לשיתוף פעולה בין ישראל לממשלת סטרמר במגוון נושאים, כולל השבת החטופים ויצירת עתיד טוב יותר לאזור. כמו כן, הרצוג הודה והביע הערכה לרישי סונאק על הנהגתו ועמידתו לצד מדינת ישראל, במיוחד בתקופה קשה זו.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ג'ק סלומון
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו