יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בעולם

מלחמת עולם שלישית?

חרף המלחמה באוקראינה והסנקציות מהמערב עולה השאלה האם העולם שוב עומד בפני מלחמת עולם?

11:27 ,25/02/22
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בעקבות המלחמה באוקראינה העולם מודאג מתמיד מחשש שתפרוץ מלחמת עולם שלישית, האם באמת תפרוץ מלחמת עולם? על כך ננסה לענות בשורות הבאות.

נחזור להתחלה, לפני כ-30 שנה בנפילת ברית המועצות אוקראינה קיבלה עצמאות מרוסיה, ורוסיה דאגה שיעלה שם שלטון פרו רוסי, אלא שמאז יחסי רוסיה אוקראינה יודעים עליות ומורדות, בטענה רוסית שאוקראינה שייכת לרוסיה ושבכלל לא היה מתישהו עם אוקראיני אלא רק עם רוסי.

אלא שרוסיה הסכימה עם מציאות אוקראינית כל זמן שיש שם שלטון פרו רוסי ואנטי מערבי, אלא שבשנת 2013 היתה הפיכה שלטונית ועלה שלטון פרו מערבי, אשר התחיל להתקרב למערב ואף התחיל במו"מ להצטרף לברית נאט"ו, אבל בשביל רוסיה זה היה צעד אחד יותר מדי, כי אם אוקראינה תצטרף לברית זה יהווה איום גדול על רוסיה אשר דואגת שכל הגבולות שלה יהיו עם מדינות פרו רוסיות, וחוששת מכל מדינה מערבית ונשק מערבי על גבול רוסיה אשר יכול להוות איום במידה והמערב ירצה לכבוש את רוסיה (חשש רוסי מאז ומתמיד שהמערב רוצה לכבוש את רוסיה).

ולכן כאשר אוקראינה התחילה במשא ומתן להצטרף לברית מבחינת רוסיה זה אומר שיהיה את המערב ממש בדלת האחורית של רוסיה ויכול להיות אף טילים גריעניים מערביים שיעמדו ממש על גבול רוסיה, ואת זה רוסיה לא יכולה לסבול ולכן היא התחילה לעשות פרובוקציה ושלחה כוחות גדולים לגבול רוסיה אוקראינה, וככה התחילה המתיחות הנוכחית, שרוסיה אמרה למערב אם אתם לא רוצים מלחמה אל תצרפו את אוקראינה לנאט"ו ותפנו כוחות צבא ממזרח אירופה, וכמובן שהמערב לא הסכים וכך המתיחות המשיכה עד שביום שני האחרון (21.2.22) פוטין הכריז על המחוזות דונבאס ודונייצק שכידוע מתקיימת שם לחימה כבר כ-8 שנים בידי בדלנים רוסים כמחוזות עצמאים אשר לא שייכים לאוקראינה, וכמו כן הוא הכריז על מבצע "שמירת שלום" וכך הוא נכנס לשטח אוקראינה עם הצבא שלו באמתלא שהוא בסה"כ מגן על האזרחים הרוסים שנמצאים במחוזות הללו (תרגיל מוכר שפוטין עשה אותה גם בגאורגיה בשנת 2008).

המערב הגיב על ההכרזה בסנקציות על רוסיה ואנשי עסקים רוסיים, וביקש מרוסיה לחזור בה מההכרזה על המחוזות כמחוזות עצמאיים ולהשיב את כוחות הצבא הרוסיים לשטח רוסיה.

פוטין כמובן לא התייחס למערב וברגע שהוא היה עמוק בשטח אוקראינה עם הצבא שלו ומספיק קרוב כדי לפלוש הוא הכריז בליל חמישי האחרון מלחמה על אוקראינה וכך התחילה הפלישה לאוקראינה אשר שינתה את פני העולם ופתחה דף חדש בהיסטוריה.

המערב הגיב בסנקציות כבדות על רוסיה אשר בהמשך התרחבו ויגיעו גם לפוטין עצמו לפי דברי ביידן, וכמו כן גם קנדה יפן בריטניה ועוד מדינות הכריזו על סנקציות נגד רוסיה והעולם גינה את רוסיה ואפי' ישראל גינתה את רוסיה אבל לא גינוי חריף מדי כדי לא לפגוע בחופש הפעולה שלנו בסוריה (ולפי מקורות רוסים נאמר שרוסיה מכילה את הגינוי הישראלי), וכמו כן גרמניה הודיעה על עצירת צינור הגז מרוסיה לגרמניה בתגובה לפלישה לאוקראינה.

ועכשיו רק צריך לקוות שפוטין הסתפק באוקראינה בלבד ולא יקבל תאבון ויפלוש לעוד מדינות באירופה, ולפי נשיא ארה"ב ג׳ו ביידן פוטין לא הסתפק רק באוקראינה ולכן ארה"ב העבירה עוד 7000 חיילים לגרמניה שבמידה ורוסיה תפלוש למדינה שחברה בנאט"ו יהיו כוחות זמינים להגנה על אותה מדינה, וכן לטביה, מולדובה הכריזו על מצב חירום במדינה וכן פולין החליטה להגדיל את צבאה מחשש שפוטין יחליט לפלוש גם אליה. וכעת העולם מודאג שהעימות הנקודתי לא יתרחב למלחמת עולם שלישית.

 

 

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

2 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. דודי הגיב:

    אוהב את הניתוחים שלך דן עמוק וראלי

  2. יהונתן הגיב:

    אמריקה שותקת. העולם רואה ולומד. אחאם אמריקה לא תתערב היא תהיה שווה קליפת השום אחרי המלחמה הזו. לא יהיה לה כבר הרתעה

כתבות נוספות של Yossi Cohen
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו