יום רביעי, 03/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בעולם

מטוס אל על נחת נחיתת חירום בטורקיה, סורב לתדלק והמשיך בדרכו

מטוס אל על נחת באנטליה עקב אירוע רפואי. טורקיה סירבה לתדלקו. המטוס המריא לרודוס לתדלוק בדרכו לישראל. נוסעת פונתה לטיפול.

18:40 ,30/06/24
שאטרסטוק
קרדיט: שאטרסטוק
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

אירוע דרמטי התרחש היום בשמי טורקיה, כאשר מטוס של חברת אל על נאלץ לבצע נחיתת חירום בנמל התעופה של אנטליה בעקבות אירוע רפואי על הטיסה. האירוע, שהחל כמקרה רפואי דחוף, הסתבך והפך למשבר דיפלומטי זוטא בין ישראל לטורקיה.

טיסה מספר LY5102 של אל על, שהייתה בדרכה מוורשה לתל אביב, נאלצה לנחות באנטליה לאחר שאחת הנוסעות נזקקה לטיפול רפואי דחוף. לאחר הנחיתה, הנוסעת פונתה במהירות לקבלת טיפול רפואי בבית חולים מקומי.

אולם, כאשר צוות המטוס התכונן להמראה מחודשת לתל אביב, התברר כי העובדים המקומיים בנמל התעופה מסרבים לתדלק את המטוס. זאת למרות העובדה שמדובר במקרה של חירום רפואי, ולמרות שנמל התעופה באנטליה כבר אישר את תדלוק המטוס.

מקורות מדווחים כי גורמים מדיניים בטורקיה התערבו באירוע ועיכבו את תדלוק המטוס הישראלי, בטענה שנדרשים אישורים נוספים. הסירוב לתדלק את המטוס יצר מצב מורכב, כאשר הנוסעים לא הורשו לצאת מהמטוס והצוות נאלץ לחפש פתרונות חלופיים.

בעקבות המצב, חברת אל על נאלצה לקבל החלטה מהירה. המטוס המריא מאנטליה לכיוון האי היווני רודוס, שם יבצע תדלוק נוסף לפני ההמראה הסופית לישראל.

חברת אל על הגיבה לאירוע ומסרה: "נדגיש כי חברת אל על שמה בראש סדר העדיפויות את בריאות נוסעיה ובטחונם." החברה הדגישה את מחויבותה לבטיחות ולרווחת הנוסעים, תוך התמודדות עם האתגרים הבלתי צפויים שנוצרו.

האירוע מדגיש את המתיחות המתמשכת ביחסים בין ישראל לטורקיה, שהחריפה מאז תחילת המלחמה בעזה. יש לציין כי מתחילת המלחמה הופסקו הטיסות הישירות בין ישראל לטורקיה, מה שהופך את האירוע הנוכחי למורכב עוד יותר.

מומחים לענייני תעופה ויחסים בינלאומיים מציינים כי סירוב לתדלק מטוס במקרה של חירום רפואי הוא צעד חריג ומדאיג. הם מדגישים את החשיבות של שיתוף פעולה בינלאומי בענייני תעופה אזרחית, במיוחד במצבי חירום.

משרד החוץ הישראלי טרם הגיב רשמית לאירוע, אך מקורות דיפלומטיים מסרו כי הנושא מטופל ברמות הגבוהות ביותר. צפוי כי האירוע יעלה לדיון בין הגורמים הרלוונטיים בשתי המדינות בימים הקרובים.

בינתיים, משפחות הנוסעים בישראל עוקבות בדאגה אחר התפתחות האירועים. חברת אל על הבטיחה לעדכן את המשפחות באופן שוטף ולדאוג לרווחת הנוסעים עד הגעתם הבטוחה לישראל.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל חי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו